Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

zondag 25 november 2007

Frauderen is dat makkelijk in Venezuela

Niet dat ik ineens het verkeerde pad opga, maar wilde wel eens weten hoe makkelijk dit nu is om te frauderen met deze corrupte regering.

Hier in Venezuela lijkt het frauderen super makkelijk we hebben dit kunnen constateren met de fraude die het CNE deed in 2006. De stemmachines ratelden gewoon een "Ja" eruit als het een "Nee" had moeten wezen, of andersom. Dubbele namen van buitenlanders met een Arabische naam. Zelfs cedula nummers die begonnen met een nul en in het midden een nul hadden en eindigden met een nul, dus compleet uit nullen bestond. Er werden ineens zo'n 2,5 miljoen mensen stemgerechtigde toegevoegd.
Leeftijden van mensen die gingen stemmen die over de honderd jaar waren en zelfs 175 jaar oud waren. Jawel die gingen ineens ook stemmen, met of zonder rollator.
Nu heb ik enige tijd geleden alweer gelezen dat er 1,5 miljoen stemgerechtigde bij gekomen zijn. Wat is dit Venezuela toch een vruchtbaar landje. Om in 12 maanden zomaar dat aantal mensen erbij te krijgen. In 2006 bij de verkiezingen tussen Chavez en Rosales waren er wat reportages gemaakt. Een van die reportages zag ik onlangs op de tv. Een journalist vroeg een neger, waarom hij op Chavez stemde. De jongen droeg een rood shirt met een cap van Chavez trots op zijn donker bruine gelaat.
Het bleef angstvallig stil, zelfs de stempel inkt van zijn duim begon weg te druipen. Dus vroeg die journalist het nog een keertje. De jongen stamelde wat geluiden uit, keek nog moeilijker uit zijn ogen, fronste zijn wenkbrouwen en er kwamen vraagtekens uit zijn oren vandaan. Intussen kwamen er nog meer van deze negers uit het stemlokaal lopen. En riepen de jongen die in het Afrikaans wat terug zei en wegliep. Uiteraard de journalist in verbijstering achterlatend.

Om te stemmen moet je Venezolaan zijn, met alles erop en eraan. Dus hoe is deze jongen nu aan zijn cedula gekomen en zijn paspoort?

Was hier heel nieuwsgierig naar, dus ik wilde wel eens kijken of ik ook ineens Venezolaan kan worden. Maar dan niet op de manier die je normaal moet doorlopen, nee gewoon lekker snel in een dag of wat.
Nou dit gaat zo gemakkelijk, daar zijn geen woorden voor! De corruptie voor dit kan je al vinden met 5 minuten lopen voor een regeringsgebouw.
Als je niet wegloopt wordt het bijna door je strot gedouwd.
Wat boden ze me aan.....voor het bedrag van Bs. 2.000.000,-- ! Een cedula, een paspoort en een nieuwe naam. Jawel ik kreeg dan een Venezolaanse naam. En als ik wat meer wilde geven dan werd er direct ook een rijbewijs bij gegeven!
Moet er wel bij zeggen dat ik ook een nieuw geboortedatum kreeg, kon gewoon kiezen welke datum ik mooi vind en ook met de naam had ik inspraak. De plaats waar ik geboren zou worden was Caracas. Moest gewoon pasfoto's laten maken en hij wees aan waar dit kon en ik zou wat vingerafdrukken moeten doen op de documenten. Tot zover helemaal geen problemen en het cedula nummer was van iemand die al lang dood zou zijn.
Als ik nu dit kan regelen in 1 dag, dan hoeven we ons niet af te vragen hoe Chavez dit momenteel wederom geflikt heeft met de "nieuwe stemgerechtigden" met het aankomende referendum.

Voor de goede orde, ik heb het voorstel van een "Venezolaan worden" nog in beraad. Ik heb dit persoon kenbaar gemaakt dat ik hem nog opzoek. Mijn vrouw is er op tegen en zelfs de familie wil niet hebben dat ik dit doe. Ik zie gelijk weer andere dingen die ik zou kunnen doen met deze andere identiteit en daar bericht ik de volgende keer weer over.

Kan wel vertellen dat dit heel veel geld "kan" opleveren!!!

groet
Alpha