Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

vrijdag 23 november 2007

POEDER-MELKKKKKK

In de rij bij de supermarkt voor poeder-melk
(klik voor vergroting)
Het is te merken dat Chavez de poedermelk heeft geconfisqueerd bij Nestle. Twee dagen na het bericht is er ineens poedermelk. Wilde wat foto's maken, maar had direct de politie op mijn dak. Er mochten absoluut geen foto's gemaakt worden. En of ik de foto's wilde wissen van mijn mobieltje.
De agent pakte mijn mobieltje af en wilde het wissen. Jammer dat hij geen Nederlands kon lezen, dus of ik het maar wilde doen. Had maar twee foto's genomen en ik heb de twee foto's naar mijn microchip verplaatst. dus kon ik op de plek waar de foto's normaal staan, laten zien dat er geen foto's meer op de telefoon stonden.
Het was ongelooflijk wat een toestanden er hier afspeelden. Speciale politie eenheden met volle bewapening en kogelvrijevesten stonden de blikken met melkpoeder uit te delen. De rij was onwaarschijnlijk lang, ik schat het al snel op een paar honderd meter, het slingerde door de hele supermarkt heen en dan door naar beneden tot aan buiten toe waar de auto's geparkeerd stonden. De foto laat maar een klein gedeelte zien en hoe mensen die normaal boodschappen deden zich door de drukte "tegengesteld" inwerkten. (voor 1 oma met kleinkind werd het te veel, kind ligt te slapen in karretje) Natuurlijk waren er 'slimmerikken' die hun oma hadden gehaald. Het is normaal zo dat mensen over de 65 nooit achter in de rij hoeven te staan, dit is normaal bij banken, overheidsinstellingen etc.. etc..
Hier werden ook nu de oudjes geweigerd, er werd hun verstaan gegeven dat hun dochter maar in de rij moest staan en zelf maar ergens een plekje zoeken waar ze konden zitten.

Ja, ook ik moest eraan geloven om in de rij te staan. Misschien wel de laatste kans om goede poedermelk te krijgen. Kon het niet nalaten om opmerkingen te maken, over Chavez, Fidel en Cuba. En ieder kan wel inschatten wat ik erover zei. Het resulteerde in gelach en boze gezichten.
En er vertrokken zelfs Chavista's omdat ze werden uitgelachen. Ze werden het mikpunt van opmerkingen. Het scheelde in ieder geval wat mensen in de rij voor ons.

Groet
Alpha