Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

zaterdag 26 januari 2008

Chavez kauwt coca op clip!! Coca is heilig!!!


Ben met deze regering al een paar keer van mijn stoel gedonderd van verbazing.
De eerste keer dacht ik met het bekijken van de maisanta lijst (tascon lijst) dit kan niet erger en zat toen met ongeloof te kijken naar de info die over mijn pc rolde.
Daarna speelde Chavez het klaar om me nog een paar keer met ongeloof te kijken naar wat hij doet.
En nu dit dat een president van een ander land "live" cocapasta en cocabladeren geeft aan een andere president. En daar stopt het niet bij nee........ hij begint de cocabladeren heerlijk weg te kauwen.
De clip laat zien dat we met een junk te maken hebben. De narigheid is wel dat deze junk ook nog eens de president van Venezuela is.
In iets anders kan ik het niet verklaren dat iemand roept dat Coca "heilig" is.
Voordat ik de clip geef wil ik wel wat meer opschrijven voor de mensen die het Spaans niet machtig zijn.
Het is tijdens een vergadering van de "Alba" waar dit allemaal afspeelde.
Chavez zegt tegen Evo (Evo Eorales president van Bolivia) tijdens deze ontmoeting en tijdens zijn speech; "Dat het niet crimineel is "de coca" beweging in Bolivia. Hij herhaalt dat hij iedere morgen coca bladeren consumeert. Ik vind de cocabladeren heerlijk!! Hij krijgt hierop cocapasta in zijn handen gedrukt. Hij kijkt ernaar en zegt zoiets als "dit wil ik niet dit is bestemd voor het imperialisme" kijkend naar het etiket.
Waar zijn de bladeren? Ik moet nieuwe hebben, moet nieuwe hebben! Evo zegt hierop; hier partner hier zijn ze! Ah.... dat wist ik wel, ik was er bijna doorheen, bijna doorheen broer!!
Kijk Evo....cocabladeren zijn heilig!!! "kapitalisme kwam, mafia kwam internationaal
en cocaïne, maar zoals Evo zegt ......coca is geen cocaïne".

Wat valt er nu nog meer te zeggen. Alleen dat deze junk nooit president kan blijven van Venezuela!!

Hier de besproken clip


Groet
Alpha

Blogarchief