Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

dinsdag 25 maart 2008

Die Correa toch!!

Het is niet nieuw, maar al weer van een jaar geleden. En toch beheerst het momenteel het beeld wat we doorkrijgen hoe regeringsleiders bepaalde zaken benaderen.

We kunnen ons allemaal nog wel herinneren dat Chavez in een "cadena" zei dat hij het begrijpt dat mensen stelen om te zorgen dat ze geen hongerdood sterven. Hij bekrachtigde dit met de woorden: "Ik zou hetzelfde doen".
Dit geeft al aanleiding om de minder bedeelde mens een soort uitnodiging te geven voor criminaliteit.

Nu dus Correa.

Het is een wat armer land Ecuador dus geeft deze man zijn "cadena's" op de radio. En in april 2007 hoorden we hem dit zeggen.

Dat zijn vader in de 70er jaren in Amerika was opgepakt als drugs smokkelaar. En dat zijn vader drie jaar in de gevangenis heeft gezeten, voordat Amerika hem weer vrij liet.
Natuurlijk wil dit niet automatisch zeggen dat een kind dan ook voor galg en rad opgroeit.

Maar Correa ging verder met zijn betoog over de radio.
Ik heb niets te verbergen en ik heb een harde jeugd gehad. Mijn vader heeft 5 jaar lang drugs gesmokkeld, hij had geen werk, dus deed hij dit.
Mijn moeder heeft dit jaren verborgen gehouden voor mij. Ik dacht dat hij in Amerika werkte, maar hij zat in de gevangenis.
Mijn vader was een "slachtoffer" van het Amerikaanse systeem en geen crimineel, hij deed dit om ons te voeden.
Ik zeg dit in quotes vervolgde hij zijn "cadena" dat deze mensen die drugs vervoeren gewoon muilezels zijn en enkele grammen vervoeren, omdat ze desperaat zijn om wat dollars te verdienen en ze gaan de cel in om daar 8 tot 10 jaar te rotten.

Als je zo denkt en niet denkt dat dit verkeerd is hoe moet je dan een samenleving creëren. In feite geeft hij het startsein om criminele handelingen uit te voeren. Bij mijn weten is het transport van drugs nog steeds verboden en hoeveel honger je ook hebt, het blijft verboden.
Natuurlijk is het snel geld verdienen en je hoeft het alleen maar bij je te hebben. Je hoeft er niet voor te werken. De enige zweet op je rug is daar waar je de douane passeert.

En zonder zijn vader die in Amerika in de gevangenis zat, zorgde zijn moeder ook voor brood op de plank. Dus misschien kunnen we wel gewoon zeggen dat er wel werk was, maar dat luiheid en het op een andere makkelijkere manier veel geld te verdienen was.

Groet
Alpha

Blogarchief