Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

maandag 19 mei 2008

Andrés Eloy Arrioja a Presidencia del CNP

Gefeliciteerd Andrés!!

Verrast was ik niet meer toen ik dit bericht in de krant las. Ruim een maand geleden op 7 april kreeg ik een bericht van zijn dochter Carmen, dat haar vader kandidaat was voor het presidentschap van het Colegio Nacional de Periodistas. (NCP Nationaal College van Journalisten)
De dag dat deze man kandidaat was, wist ik al dat hij enorme hoge ogen zou gooien voor het presidentschap.
Hij zit nu bij de laatste drie kandidaten en ook zijn tegenkandidaten zullen het waarschijnlijk niet redden.

Ik was in de gelukkige omstandigheden om deze uiterst intelligente en energieke man in Januari 2008 in Caracas te leren kennen. Andrés heeft het mogelijk gemaakt om een Nederlandse journalist en mij drie dagen op sleeptouw te nemen en ons in de gelegenheid gesteld om het topje van de oppositie te interviewen. De man heeft enorm veel werk verricht en zijn invloed gebruikt om dit te bewerkstelligen. We hebben mensen ontmoet die vrijwel onbereikbaar zijn voor veel journalisten. Ik zal Andrés en Carmen altijd dankbaar zijn voor wat ze gedaan hebben.
Inmiddels kan ik wel zeggen dat de tijd van kennissen zijn voorbij is. En ik kan zeggen dat het vrienden zijn geworden.

Ik weet ook zeker dat als hij president is van het NCP hij van enorme waarde zal zijn.
De uiteindelijke verkiezing zal zijn op 19-06-2008.
Er zijn nog drie andere kandidaten, maar volgens mij zal Andrés gewoon zegevieren.

Het is momenteel een super moeilijke tijd om journalist te zijn. Dit komt door het bewind van Chavez. De media wordt belaagd aan alle kanten door chavista's. Mishandelingen en censuur door de overheid is meer een dagelijkse kost geworden, dan dat het zo nu eens dan voorkomt.
Bescherming voor de journalist is er niet meer door de overheid. We lezen steeds maar uitspraken van "media terrorisme" en dat het "oorlog" is tegen de oppositie media, uitgesproken door Chavez en zijn regeringskornuiten.
De domme chavista neemt dit letterlijk en mishandelt de journalist of fotograaf op straat.
En soms is het zelfs levensbedreigend met wat er gebeurd. Globovision heeft vorige week wat reportages laten zien van de brute mishandelingen van hun medewerkers. Ik ben blij dat ik geen journalist ben en anders was ik direct gestopt en dan was ik kauwgum gaan verkopen op de hoek van de straat. Liever een paar overvallen per week op mijn stalletje met kauwgum dan onherroepelijk elke week een pak slaag van een chavista.

Beste Andrés, pas goed op jezelf en ik weet dat je de beste keus bent.

Enige woorden in het Spaans voor
Andrés, ik weet dat hij dit blog ook bezoekt.

Andrés te deseo todo el éxito del mundo en esta, tu nueva misión, como futuro presidente del CNP. Estoy seguro de tu invalorable aporte a esta organización y conociendo tu trayectoria en el mundo del periodísmo y el derecho, adicionalmente a tus excelentes maneras de expresión, vas a obtener maravillosos logros durante este período de ser electo Presidente del Cologio Nacional de Periodístas de Venezuela.

Mucha suerte.

Groet
Alpha








Blogarchief