Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

donderdag 15 mei 2008

NOS Verslaggeefster Latijns-Amerika Marjon van Royen

Even iets heel anders. Ik heb er lang over nagedacht of ik dit wel moest doen op mijn blog.
Ik werd een beetje pissig vanwege het feit dat ik een video clip te zien kreeg van Marjon van Royen. Wie is dat zullen de meeste vragen. Dat is de Nederlandse verslaggeefster van de NOS die geheel in haar uppie heel Latijns Amerika doet. Dit zijn zo'n 32 landen bij elkaar en dat voor 1 vrouw. We praten wel over 32 landen en zelfs als je een workaholic bent, dan is dit volgens mij niet te doen. Je kan thuis achter de pc veel onderwerpen vinden en research doen en veel volgen.
Maar doe het dan ook goed!! In de clip kan ze vertellen dat Rio de Janeiro, de plaats waar ze woont 45.000 moorden kent per jaar. Ze heeft het werkelijk over de stad Rio. In een artikel die ik verderop zal bespreken heeft ze het over 40.000 moorden!! Een journalist die in een paar dagen al 5000 moorden "vergeet" is niet goed wijs. Dus we gaan even kijken wat deze belastingvreter nu wel weet van de moorden in Rio. Ach....ver hoefde ik niet te kijken, wikipedia geeft gelijk antwoord.
In het jaren 1978 en 2000, we hebben het over 22 jaar waren er 49.000 moorden. Natuurlijk is dit veel, maar we babbelen wel over 22 jaar en Marjon van Royen beweert dat er 45.000 vermoord worden in 1 jaar. Even verder kijken, want je weet niet of er een explosie is geweest en iedereen zijn buurman ging neerknallen. In 2007 waren er volgens wikipedia zo'n 30 moorden per week. Nu is het volgens mij zo dat 1 jaar 52 weken heeft en dan komen we uit op 1560 moorden! En zo'n journalist, betaalt door de belasting moet verslag geven!!!
Even een stukje gekopieerd van wikipedia:

Crime

BOPE policemen training.
BOPE policemen training.

Rio has high crime rates, especially homicide, in poor areas dominated by drug lords, primarily in the North Zone. As of 2007, the homicide rate of the greater metropolitan area stood at nearly 30 victims per week, with the majority of victims falling to mugging, stray bullets or narcoterrorism. In 2006, 2,273 people were murdered in the city giving it a murder rate of 37.7 cases for every 100,000 people, down from 45 cases as registered in 2001; as a comparison, London's murder rate in 2004 was 2.4 cases for every 100,000 population. According to federal government research, the city itself ranks 206th in the list of the 5565 most violent cities in Brazil and first in total number of firearm-related deaths. Between 1978 and 2000, 49,900 people were killed in Rio.

In de videoclip zegt ze je kent toch wel Chavez van Venezuela, tegen Matthijs van Nieuwkerk.
Als je een goede verslaggeefster bent zorg je ervoor dat iedereen weet wie wie is. Gewoon een oerdomme vraag. Huppekee denk je dan daar zit mijn belastinggeld met een domme opmerking.
Even verder in de clip heeft ze het over Chavez. Dat ze hem tegenkomt in een TV uitzending en dat hij gek als ie is haar een kwartier in een soort nelson (judo) greep hield. Kom op zeg de man is iedere dag hier op de TV en ik zie nooit dat hij benaderd kan worden tijdens een TV uitzending. De enige keer dat hij benaderd kan worden op lokatie is als hij met mensen praat, voor de rest zit hij op een stoeltje en het liefst met een landkaart en een stift.
Ze had het ook over dat Chavez blonde vrouwen zeer aantrekkelijk vind en dat hij tegen haar opbotste. Met andere woorden deze Marjon heeft wel een zeer hoog gehalte van self-esteem.
Het gesprek met Matthijs en Marjon komt op het onderwerp de linkse presidenten van Latijns-Amerika. Ze heeft een "Bureau item" hiervan gemaakt en dit is al twee jaar oud. Hallo Marjon ik ram zo'n item er in een week foutloos uit!!! Huppekee denk je dan daar gaan mijn belasting centen. Verder komt in de clip tot uiting dat ze geen concurrentie heeft en dat ze kan doen wat ze wil. Huppekee daar gaan mijn belasting centen. Ze vind het prachtig om de trips naar al die landen te maken, Huppekee daar........
Uit de clip laat ze weten dat Latijns-Amerika de Nederlander koud laat en dat het een ondergeschoven kindje is. MEID ga dan eens schrijven!!!!!! Of neem ontslag en blijf in je fantasie wereldje. Sorry ze gaat schrijven, haar eigen boek en dan denk je HUPPEKEEE daar gaan de belasting centen weer.
Nu is deze belasting vreter ook nog even in het negatieve nieuws geweest. Ze zat in de kroeg en verklaart dat ze mishandelt is. Ze heeft ook nog tussendoor gefietst en werd een paar keer uitgescholden door de mensen op straat!! Te dronken om te fietsen?
Nu is Marjon journalist dus ze kan lekker pennen ehhhhh als ze er zin in heeft. dus heeft ze het hele verhaal op haar blog gezet en geprobeerd om haar gelijk te krijgen en de eigenaar van eetcafé Jur in de Eglantiersdwars gewoon te kak gezet. Even voor de goede orde ik ben er niet bij geweest en ik heb geen aandelen in dat café.
Dit vind ik zo goedkoop, een aanval via een blog plaatsen als je journalist bent en met wat ze showde in de video clip, gaan bij mij wat belletjes rinkelen.
Gelukkig zijn er ook andere verhalen en ik neem aan dat deze van de eigenaar is geweest, maar zeker van een kastelein die daar werkt.
Het antwoord van Dumoulin??

Dumoulin zegt: 14-05-08 om 12:37
Geachte mevrouw van Royen,
Journalisten behoren ter allen tijden een vehaal zo objektief neer te zetten.
U was bij de laaste ronde in het restaurant gekomen. Na de laatste ronde was de volle zaak binnen 15 minuten leeg behalve U en uw vrienden. Ik heb U meerdermalen vriendelijk verzocht of U alstublieft de zaak wou verlaten. Extra niet uw glas leegdrinken en vervelende opmerkingen naar het personeel toe heb ik nog gedoogd, maar toen u compagnon mij van de tafel weg probeerde te duwen heb ik hem buiten gezet. Ook probeerde deze man mijn werknemer te slaan, maar gelukkig was hij zo dronken dat hij niks heeft uit kunnen halen. Ook U en uw vrienden zijn er toen uit gezet. Het was intussen 3.30 en ruim over sluitingstijd. Ik heb u de toegang van mijn restaurant ontzegd voor onbepaalde tijd, maar u en uw vrienden probeerde gewoon terug het restauarnat in te komen, waarop ik de politie heb gebeld. U en uw vrienden waren behoorlijk dronken, wat mag op koninginnenacht, maar ga dan niet liegen dat u bent geslagen. Uw vrienden zijn overigens ook niet geslagen. En hoe komt het dat u voet in het gips zat terwijl u nadat u eruit bent gegooid u nog een half uur om mijn zaak heeft gelopen om op de ruiten te bonken.

Ik wil alleen maar zeggen, beste NOS er zijn meer mensen die echt nieuws willen hebben van Zuid of Latijns-Amerika. Geen onwaarheden, maar echt nieuws, eerlijk, oprecht en het liefst recht door zee het nieuws van Zuid of Latijns-Amerika. Waar was Marjon van Royen toen er echt nieuws kwam uit Colombia met Interpol!! Was maanden van te voren aangegeven wanneer het rapport werd overhandigd. Ach ja.... dom van me, ze was haar zaakje aan het verdedigen op haar eigen blog.

Dit is haar Blog waar ze alles beschrijft wat haar overkomen is en ik wordt nog misselijk als ik zie als Amsterdammer wat er tegen haar zo maar spontaan geroepen werd. Ik geloof er geen donder van. Of ze moet als een idioot op haar fiets gezeten hebben!!

En de video kan je hier zien.

Kom op NOS er zijn mensen die echt nieuws willen. En ik kan maar 1 ding zeggen lees als jullie ooit de moeite nemen eens het begin van mijn blog. "De introductie"!!!!

Groet
Alpha

Blogarchief