Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

donderdag 8 mei 2008

Verzwijgen die moorden!!!!

Toch wel weer een nieuw dieptepunt met deze regering. Ze gaan er van alles aan doet om het veiliger te maken. Wat is dan makkelijker om bijna niets te doen. Juist zorgen dat er geen moorden meer in de krant komen te staan, of althans minder. Officiële cijfers worden er al lang niet meer verstrekt. Wat we horen zijn de cijfers die onofficieel worden geregistreerd. Nu willen ze dit ook tegen gaan. Er mogen geen journalisten meer zijn in de aula's van Venezuela.
Het was Chavez al in 2006 een doorn in het oog dat alles open en bloot in de krant werd gezet.
Bron: http://www.2001.com.ve deze kwamen een paar dagen geleden met het bericht. Nuevas "técnicas" en la morgue de Bello Monte, (nieuwe techniek in het lijkenhuis van Bello Monte")
Het gegeven feit dat er al een persstop was van vijf jaar en dat er nu geen journalisten meer mogen zijn is het ontnemen van de rechten van een een mens om te weten of zijn land veilig is en hoeveel moorden er nu gepleegd worden.
De nabestaanden van de vermoorde vind het prettig om gehoord te worden, omdat de deuren van de regering dicht blijven voor deze mensen. Ze kunnen nergens hun woord kwijt en nog erger is dat de regering er geen reet aan doet. En nu willen ze dit dus ook verbieden.
Ach, volgen minister van justitie Chacin worden er al veel minder moorden gepleegd. En heeft de missie suguridad nu al bewezen dat het effect heeft.
Ehh.... minister als er nu minder moorden gepleegd worden, waarom worden de lijken dan zo vervoerd!!!! Dan is er toch genoeg speciale vervoer over voor de lijken?
foto van vorige week in de Notitarde











Vandaag na drie jaar was ik weer in het zuiden was van Valencia en in de barrios. Ik was geschokt en verbijsterd van het enorme verval. Geloof me ik was daar niet voor mijn plezier, moest even met mijn zwager deze buurt in. Ik herkende helemaal niets meer terug!! Was daar zo'n twee en een half uur op verschillende plekken. Het was te triest voor woorden. En geloof me de politie was heel druk, geloof zo'n beetje om de 500 meter dat ze werk hadden. Het heeft niets te maken met leven in deze buurten, maar meer met overleven.
En dan de armoede die je ziet, deze is vele malen erger geworden dan drie jaar geleden.
Door hier te leven wordt je zelf ook meer gepokt en gemazeld, maar dit overschreed duidelijk mijn grens met wat ik allemaal gezien en meegemaakt heb in Venezuela.
Ik was er in ieder geval helemaal kapot van.

Wordt tijd dat de regering nu eens iets gaat doen, dan alleen maar beloven.


Groet
Alpha

Blogarchief