Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

zondag 6 juli 2008

Chavez en zijn verwensingen naar Uribe "Clip"

Tjonge wat een clip heeft Globovision in elkaar gedraaid en alleen maar over de FARC kwestie.
Ik weet het het is in het Spaans, maar het is niet moeilijk om te begrijpen wat hij allemaal zegt.
Het zijn eigenlijk maar een paar woorden uit het woordenboekje van "hoe zeg ik het niet in het Spaans". Of wel, maar de kans dat je ruzie krijgt op straat is dan wel heel groot en de ziekenhuizen zijn nu niet van dien aard dat je het risico moet lopen.
Laat ik erbij zeggen dat hij het steeds over Uribe heeft.
Ik denk dat Chavez de enige president is die er ooit is geweest die zoveel scheldwoorden en vernederingen over Uribe heeft uitgesproken. Dit is deze eeuw niet meer in te halen.
Het zijn allemaal losse fragmenten die aan elkaar zijn geplakt en het begint in november 2007. Dus een verzameling van net 8 maanden.
De verwensingen begonnen dus zoals gezegd in november, dat was dat uribe de bemiddeling van Chavez niet meer wilde hebben van chavez inzake de gegijzelde van de FARC.
Enige woorden die Chavez uit zijn strot knalt tegen zijn ambtsgenoot Uribe zijn: Leugenaar, Mafioso, Fantast, Narco terrorist, Oorlogszuchtig mannetje, lakei van Bush, lakei van de "Empire" en nog wat meer van deze uitlatingen. Tot........ jawel er komt een draai aan...tot 03-07-2008. Dat is het laatste op de clip dan ineens is Uribe een vriend en we zullen hem onthalen zoals we het altijd doen. (Uribe komt naar Venezuela) en ja dan breekt zowat mijn klomp in tweeeen, hij zegt over Uribe het is mijn "hermano" (broer).
Het is zo verdomde jammer dat globovision niet de clip wat langer laat zien. Er komt namelijk nog veel meer. Het staat dus niet op de clip, maar heb dit gezien op TV.
Chavez legt uit dat in ieder gezin wel eens ruzie is en dat je dan wat verwensingen naar elkaars hoofd gooit. zo ook in het geval met uribe. Hij kijkt dan het publiek in en zegt dit moet jullie toch wel bekend voorkomen, niet dan!! En over de opmerking van het is mijn broer, zegt hij dat broers in het echt ook wel eens ruzie hebben. En zo lult hij nog zo'n tien minuten door.
Natuurlijk Chavez als ik ruzie heb met mijn vrouw of met mijn broer dan stuur ik ook gelijk 10 bataljons naar de grens met de tuin van mijn vrouw of broer!!! Wat een idioot is het toch.

Maar hier even de clip en met deze uitleg kan je de clip wel volgen, ga deze niet fonetisch na lullen want dan krijg je dus echt ruzie met de Spaans sprekende. Even dus de clip van wat je niet moet zeggen in het Spaans.



Groet
Alpha

Blogarchief