Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

woensdag 30 juli 2008

Elektriciteit in Venezuela.... Eehhhh voor hoe lang nog

Had vandaag meer een mail dag dan een blog dag. Familie wilde ineens weten hoe het me me ging. Verschillende mailtjes van vrienden en ook van lezers. Al met al een andere dag geworden dan anders. Nam vandaag nu eens echt de tijd om iedereen een antwoord te schrijven. En ik ben er wel blij mee. Want er staat er zeer verontrustende situatie in de elektriciteitsvoorziening voor de deur.
In ieder geval zijn de meeste mailtjes de deur uit. En ik denk dat dit artikel er ook nog uit uitkan voordat we hier in en totale "blackout" komen.
Ik zag eerst een klein berichtje over de voorgenomen onderhoud wat dit regime zou gaan doen.
Even later een ernstiger bericht dat het hele systeem op springen staat. En dat werd wederom bevestigd door een ander bericht. Ik denk nog, hadden ze mijn blog maar gelezen om China na te apen om een soortgelijk dam te bouwen als de The Three Gorges dam i.p.v. miljarden weg te geven.
Regeren is voor mij ook vooruitzien en niet zoals dit zooitje ongeregeld doet een pleister op het wondje leggen als er ineens etter te zien is.
Dan het bericht van minister van energie Rafael Ramirez, dat gaf voor mij de beslissing dat ik het verder moest uitzoeken of de elektriciteitsvoorziening werkelijk op springen staat. Als deze geboren aartsleugenaar gaat zeggen dat ze onderhoud gaan plegen, dan is de ervaring dat we beter nu diesel-generators moeten kopen.
De man wordt grijs van zijn eigen leugens. Het is als Ramirez een bericht uitgeeft altijd even zaak om te zien wat hij schrijft. Het is dan wel niet te volgen, maar er is wel een rode draad in te vinden. Of de kwestie wordt nooit meer geweldig of de kwestie wordt geweldig slecht, het maakt niet uit, Ramirez zegt dan dat het beter gaat. (hahaha is het nog te volgen!!)

Ramirez zegt dat de interrupties (uitval) van electriciteit een deel zijn van het werkplan voor verbetering van de elektriciteit om de kwaliteit van de stroom te verdelen? (hier moet je voor geleerd hebben om het te snappen.) Hij bedoelt gewoon door de werkzaamheden is er nu en dan stroomuitval.
Dan komt hij met zijn zeggen dat er de laatste week in 48 uur maar twee blackouts waren in maar 8 staten!! Ach ja het is niets, je zal maar net op de operatiekamer liggen en de generators zijn gestolen of werken niet!!
Als ik nu vertel dat wij minimaal 2 blackouts hebben per week, vaak een stuk of drie of meer en dat nu al maanden achtereen. En na de grote blackout waar het hele land zonder stroom zat en zelfs mobiel bellen niet mogelijk was en er was natuurlijk geen water, is het alleen maar erger geworden. Gewoon een chaos zoals gewoonlijk en chavista eigen.
Ramirez gaat nog even door met zijn verhaal. Hij haalt nog even de waterleiding erbij dat als je een pijp doormidden haalt dat er even geen water is en dat is hetzelfde als met elektriciteit. "Briljant" denk ik dan, wat een "briljante uiteenzetting". Je moet er maar op komen!!! Niet iedereen kan dat......., dat is de hogere school en de vakman die een verklaring geeft.
Hij gaat in zijn artikel nog even door met onbenullig gelul, maar ik was al gewaarschuwd. Dit is erger dan hij laat doorschemeren en we gaan straks heel erg donkerschemeren, tenminste dat vermoeden heb ik.
Dus maar even verder zoeken op internet. Waahhaaaa....... had ik het nu maar niet uitgespit. Het is gewoon te absurd voor woorden en het is een wonder dat we nog elektriciteit hebben. Wist dat het er niet florissant bijstond de centrale in Moron waar we de elektriciteit vandaan krijgen, maar ik heb foto's van deze centrale die ongelooflijk zijn.
De krant El Carabobeño is wat duidelijker die zegt gewoon dat Carabobo en Falcon, als er niet direct wat gebeurd we nog meer uitval van elektriciteit krijgen. En zeggen dat de centrale/Gound Cenrtum in Moron totaal verwoest is. Nou dat is dan duidelijk!!
Er wordt in deze krant een uiteenzetting gedaan hoe bepaalde zaken daar lopen. Er zijn daar 5 units. Unit 5 is heel toepasselijk 5 jaar geleden uitgebrand. Niet vervangen want dat kost geld!
Dus als er een andere unit kapot ging werden onderdelen uit de verbrandde unit gebruikt voor de andere, een soort gebouwde magazijn in de vorm van een uitgebrande unit.
Nu zijn unit 4 en 3 en 2 ook buiten werking en unit 1 staat op springen.
Niet verwonderlijk dat we dus stroomstoringen hebben en we moeten niet vergeten dat er drie keer zoveel energie verbruiken vergeleken met 10 jaar geleden. Het is dus een wonder dat ik nog dit artikel kan schrijven.
Ik kan nog een artikel uit de krant pakken, voor de lezers is hij hier, het gaat over de corruptie van de elektriciteitscentrale, maar het is misschien veel duidelijker met foto's. Nu heb ik de afgelopen jaren heel wat gezien en raken we aardig gewend aan ravages, maar dit is toch wel heel bijzonder. Ik heb zo'n vermoeden dat dit nooit meer goedkomt. Ehh.... ik heb 127 foto's en die ga ik niet allemaal tonen. Gooi er een stuk of tien op en een link waar je de foto's allemaal kan bekijken. Er zitten foto's bij die eigenlijk gewoon niet te begrijpen zijn. Pijpen die gewoon zomaar ergens ophouden, draden open en bloot, gaten in de grond, plafond, muren, centrales!! Corrosie op de meest vitale plekken van de centrales. Elektrische-stoppenkasten die van narigheid uit elkaar vallen. Het is iets wat je moet zien om het te geloven. En dan te bedenken dat we nog elektriciteit hebben, dat is pas echt ongelooflijk.

Klik voor vergroting op de foto. Het zijn foto's van verschillende units!!
















































Ik hoor iedereen denken die heeft hij uitgezocht!! Geloof me als ik zeg dat ik gewoon uit de 127 foto's zomaar in het wilde weg geprikt heb.
Voor meer foto's die werkelijk nog erger zijn kan je op deze link vinden.

En Chavez blijft maar geld weggooien en weggeven aan andere landen. Met al de fotoartikelen die ik in de afgelopen tijd heb laten zien, kunnen we gewoon zeggen dat het crimineel is wat hij uitvreet.


Groet
Alpha

Blogarchief