Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

donderdag 24 juli 2008

Isla Margarita bord, "de verdwenen" comments worden weer zichtbaar.

Dat de waarheid niet altijd prettig is over Venezuela is hard en misschien ben ik wel een Donquichot die vecht tegen windmolens, maar alla....liever dit dan hersenloze elementen die alleen maar aan hun eigenbelang denken. Dat ze hierdoor ook mensen op het verkeerde been zetten kan ik zelfs verfoeilijk noemen. Het is niet mijn bedoeling om een oorlog uit te roepen met het Isla Margarita bord (IM bord), maar ik vind de moderatie nogal apart als ik het zo mag uitdrukken.
Wanneer je met de juiste intentie goede en of slechte zaken aan het licht brengt is het met de moderatie van het IM bord altijd maar de vraag hoe de moderator deze leest.
Zijn vinger zit nogal aardig los met de moderator knopjes die hij vind op de PC. Het ligt er ook aan wie wat schrijft. De mod heeft een voorkeur voor personen die alles mogen schrijven en één voor personen die nog niet eens hun blog mogen vermelden. Een kleinzieligheid van de eerste klas lagere school zeg ik dan maar. Volgens de moderator van het IM bord past het vermelden van mijn blog niet op hun bord, het is te veel politiek. Ja..het is een politiek blog, over het algemeen genomen is het zelfs hard tegen Chavez en zijn idioterie. Maar het is ook een blog met veel info en dan met name over de veiligheid in Venezuela. Er zijn ook trips naar het vaste land met de ferry vanuit Margarita. En we hebben de vliegreisjes vanuit Margarita. Onlangs een stukje geschreven over het "veilig" vliegen in Venezuela. Over de vliegtuigen en hoe vaak deze te vroegtijdig landen. Natuurlijk is dat geen beste reclame voor Margarita.

Maar dan hun politiek, deze is erger dan de naam van mijn blog en met wat ik schrijf.
De rooskleurigheid van hoe het op Isla toegaat kent vrijwel geen grenzen. Ach en de criminaliteit volgens de mod is net zo erg als in Nederland. Het ontzettende domme van dit is dat je Venezuela nu niet en vroeger niet kan vergelijken met Europa. En zeker niet een eilandje met dezelfde aantal moorden maar met het verschil van inwoners, zo'n 500 duizend inwoners en de 17 miljoen van Nederland. Zelfs wanneer de toeristen komen op het eiland halen ze het aantal niet. Amsterdam trekt alleen al meer dan 5 miljoen toeristen per jaar, laat staan heel Nederland. Dus de toeristen met een plostelinge overbevolking zorgt niet voor en explosie aan criminaliteit.
Het zijn andere factoren en deze zijn al eens verwoord geweest op dit blog.

Zijn er soms belangen in het spel voor het vrije IM bord? Het is een bord voor vragen en opmerkingen en het blijft in leven door de bezoekers voor dat bord. Als er geen bezoekers komen, wordt door "startpagina" gewoon de plug eruitgehaald. Dus de commercie wil een belangrijke rol meespelen op dat bord. Dus negatief nieuws filteren!!
Het is gewoon zo dat als er veel bezoekers komen dan staan de tour-organisaties te dringen om reclame te maken.
Dat is wellicht de reden dat mijn blog niet vermeld mag worden en zodra de naam Alpha opduikt dan tintelen de topjes van de moderator van het IM bord om dingen te wissen. Kan ze gerust stellen, weet niet of ik nu een IP ban krijg opgelegd, maar ik leg het mezelf op voor dat IM bord.
Zeker na de laatste prik-comments die zijn weggehaald van mij. Het lijkt erop dat de mod van het IM bord alles mag zeggen, maar een netjes weerwoord mag je niet plaatsen. Dan wordt het te moeilijk voor hem dus "wissen".

Ook blijf ik erbij dat als je de mensen juist informeert er minder gebeurd. Dit houdt in dat de vakantiegangers van het eiland tevreden naar huis gaan. De vakantiegangers moeten gewoon beseffen dat Venezuela niet meer datzelfde land is als ruim 5 jaar geleden. Maar met juiste info gebeurd er minder.

Heb de conversatie met de mod hahaha geknipt en geplakt. Het is iets wat hij me kwalijk nam. Maar ik knip en plak mijn eigen conversatie en datgene wat hij als verachtelijk beschouwd in deze thread. Het geeft jullie een inzicht over hoe er met twee maten gewerkt wordt. En de kleine naargeestige instelling deze mod heeft.
Ik denk eerlijk gezegd dat alles is weggehaald omdat ik een wetje opnoemde die het verbied om met een buitenlandse valuta te werken in Venezuela. En waarschijnlijk zit er meer achter.
Meer wil ik hierover niet kwijt en een ieder kan lezen in de "foto's" over het bekrompen handelen van iemand die zich superieur vind en de kwaliteit van het bericht niet op waarde weet te schatten.

Het begon zo op het IM prikbord met het bericht "halverwege" over wat een toerist meemaakte op de helft van zijn vakantie op Margarita. Hierna komt "Sjakie" met een bericht dat er iemand vermoord is en dat het een Nederlander is. Dat is nogal schokkend denk ik dan en ik zoek naar het bericht in de krant van het eiland Margarita.
Ik vind het bericht en geef een korte vertaling dat het "geen" moord is maar door het roekeloze gedrag van de jongen die het kleine motorbootje bestuurde met de man en de vrouw. De man sloeg overboord en werd geraakt door de vin van de motor en overlijdt later aan zijn verwondingen en plaats de link en de Spaanstalige tekst. Bij deze mijn medeleven aan de nabestaanden. Dacht nog, nou daar moeten ze blij mee wezen. Inplaats van een moord een ongeluk. Neem aan dat dit goede info is en ik had ook niet verwacht dat dit weggehaald zou worden. Wat wel werd weggehaald was de link naar mijn blog.
Vanaf dat moment heb ik screen foto's gemaakt van de conversatie, dus de rest in foto vorm.
Had al zo'n idee dat de reputatie van de mod op het IM bord weer eens bevestigd zou worden.
Klik op de foto voor vergroting om de conversatie te lezen.
links een reaktie van mij zonder moderatie, rechts gemodereerd.











Krijg een reactie waarom het weggehaald wordt van de mod! en een response van mij met "Zie info" wat later ook niet meer mag.












Natuurlijk werd het hele bericht weggehaald van mij. Dus was een beetje raker in het volgende bericht. Wat ook niet lang heeft gestaan op het bord.












Het werd vervangen door een "verzinsel epistel" van de mod. Met allerlei dingen die ik verkeerd doe. En hij haalt dingen aan die niet kloppen. Maar ja in zijn schrijven had hij het ook al over "verzinnen".













Natuurlijk wist ik dat mijn volgende comment niet langer zou leven dan een paar secondes.
De eer als "Burrito" moest hoog gehouden worden. Vergis ik me weer "Borrador".



















Nou dit was werkelijk dus het laatste wat ik schreef op dat bord. Hun blijdschap zal ongetwijfeld groot zijn. Oja..... alles is gewist momenteel op het bord wat ik schreef en wat burrito geschreven heeft. Shit borrador moet het wezen.

Hoop dat het IM bord met de mods. Boris en Jenny ooit eens tot inkeer komen. Zodat er up to date info komt voor de argeloze toerist.

Groet
Alpha

Blogarchief