Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

vrijdag 25 juli 2008

Nu ook een Spookbank in Venezuela

Met Spookbanken bedoel ik niet Casper het spookje die op een bank zit.
Dit iets wat veel minder leuk is dan de titel doet vermoeden.
Met een "spookbank" bedoel ik een Bank zoals "Mercantil", "Banesto" of "Banco Provincial" een echte bank, maar dan één die niet bestaat.

Nog geen 15 minuten geleden kreeg ik een mailtje. Op zich niet verwonderlijk, maar wel de inhoud van het mailtje. Allerlei gegevens vlogen door het scherm heen. En ik stond paf!! Dit had ik nog niet eerder gezien. Ik riep de familie hier even bij elkaar en vroeg of zij dit wel eens gezien hadden.
Iedereen paf!! Werkelijk met grote ogen stonden ze te kijken. Naar de gegevens en fotokopieën die op het scherm stonden. Niet veel later kreeg ik nog een mailtje met een PPS van exact hetzelfde. Deze werd doorgestuurd met een attachment van een gedupeerde!!
Nou dat was kant en klaar voor een artikel. Zo heb ik het graag.
Alles wat ik zie aan wat er aan gegevens staan op de checks lijkt mij compleet en origineel. Dus geen fake of photoshop gebeuren.

Wil eerst even uitleggen voordat ik de kopieën laat zien wat voor een controle hier is om met een check te betalen.
Het is het alleen je cedula (ID kaard) en soms je bank-credit-kaart, lijkt niet veel maar je naam en foto en handtekening staat erop. Je schrijft de check uit en op de check staat het telefoonnummer van de Bank. De bank word gebeld op het nummer van de check die je net uitschrijft. De Bank neemt op en bevestigd de info die je geeft wat er op de check staat. Hierna neemt de bank de beslissing of alles klopt en of je genoeg geld op de rekening heb staan. Hierna wordt er een fiat gegeven om het te accepteren of er wordt gezegd dat het niet kan. Er zijn dus nogal wat veiligheids systemen aan het werk. Ik kan je vertellen dat wij met het betalen van een check ook wel eens geweigerd zijn door de bank, terwijl er meer dan genoeg op stond. Dus het werkt niet altijd even goed. Maar altijd aan de negatieve kant van degene die de check uitschrijft. Je wacht dan een half uurtje en dan blijkt ineens toch alles in orde te zijn.

Ik had een maand of 9 geleden eens een onderzoekje gedaan naar valse cedulas. En of ik dit ook voor elkaar zou kunnen krijgen. Nou dit was toch wel zo gemakkelijk, kon gelijk genationaliseerd worden en paspoort en een andere naam, gewoon de hele mikmak voor 2.5 miljoen Bs. Kon niet uitkiezen waar ik geboren zou zijn, maar wel de voornaam, achternaam stond ook al vast. En ik had hier maar 1 telefoontje voor nodig om het te regelen. Het was makkelijker dan een ijsco kopen op straat.
Waarom vertel ik dit, onthoud dat het makkelijk is om valse papieren te krijgen. Het verhaal met de oplichting wordt hierdoor duidelijker. Er word in de PPS namelijk wat vragen gesteld hoe dit mogelijk is. De valse ID/Cedula speelt een hoofdrol en is niet duur om deze te krijgen.
Jawel ik heb teruggeschreven naar degene die gedupeerd is en uitgelegd hoe het mogelijk is.
Althans 1 mogelijkheid er zijn er meerdere, de makkelijkste verklaar ik. En nee, ik ben geen crimineel!!!! Gewoon een kwestie van 1 en 1 = 2

CANTV speelt ook een hoofdrol in deze kwestie. Nu kan je dit omzeilen! Hoeft niet als je handlangers hebt en ik denk eerlijk gezegd aan de hand van de checks dat er meer aan de hand is. Hoe?.... Je vraagt een nieuw telefoonnummer aan op een adres zoals het vermeld wordt in de PPS. Een adres wat moeilijk te traceren is. Als je in een gebied woont zoals in dit geval in Sucre wordt je adres aangegeven met de derde heuvel van de hoofdweg links en bij het gebouw aan de rechterkant twee velden verder staat een huis. Zoiets lijkt onmogelijk in Nederland, maar hier is het de gewoonste zaak van de wereld.
Op de check staat alleen een telefoonnummer van de "BANK" niets meer. Je krijgt telefoon van CANTV en dat nummer vermeld je op de check. We hebben nu een valse cedula en we hebben een telefoonnummer op de check. Nu alleen nog maar kopen met check's. Nog een klein probleempje de juiste papier en afbeeldingen plaatsen op de check en af laten drukken.
Intussen als er 1 met kopen bezig is vraag je voor meerdere adressen een telefoonnummer aan op plekken die moeilijk te traceren zijn. Je zorgt voor iemand die de telefoon opneemt met alleen maar je banknaam en na een dag of drie verhuis je. Je laat alles staan en begint op een ander adres van voren af aan. Uiteraard met een andere cedula en wat ik hierboven geschreven heb.
Dit in grote hoofdlijnen uiteraard, er komt nog wel iets meer bij kijken.
Natuurlijk loopt dit verkeerd af, gewoon te simpel. Een ander mogelijkheid is met meerdere handlangers en iemand werkend bij CANTV en/of bij de Centrale Bank. Maar dan wordt het meer een soort Maffia praktijk.
Nu dan de afbeeldingen en de naam van de Spookbank. Vooral de kleine ondernemer zal blij zijn met de naam van de bank en wat andere gegevens.

Klik voor vergroting op foto's en voor nog groter na het klikken, CTRL+muiswiel





important El banco "PROACTIVO" no existe. Amigos, comerciantes, emprendedores, empresarios, ojo con esto, abran los archivos adjuntos, asunto sobre Banco Falso Ojo con esto!!!!!!!!!!!!! Saludos, AJUC

Op de checks (rechts) zie je omcirkeld dat de telefoonnummers niet overeenkomen. Denk aan de meerdere aanvragen van telefoonnummers op moeilijke adressen.





















Dit cedula nummer komt niet overeen met de naam
maar toch toestemming door de bank!!.
(denk aan de gehuurde telefoniste)















Op de slide show de PPS dus staan de vragen in het Spaans. Hoe alles mogelijk is en de waarschuwing. Een paar dingen hebben we van de sluier opgelicht. Lang niet alles, want dit is echt heel professioneel gedaan.

Ja het is zeker een waarschuwing en niet alleen voor de kleine ondernemer. Door de corruptie die momenteel door het land waait is er nog veel meer mogelijk waardoor ook de kleine huisvader gedupeerd kan worden. Vervalsen is hier iets wat niets kost en heel eenvoudig gedaan kan worden.
Denk dat de volgende stap is dat je straks kan winkelen op de kosten van je buurman.
Alle cedula's, namen, adressen, telefoonnummers etc.. etc.. zijn dankzij dit bewind gewoon te downloaden.
Ik heb zelf zo'n twee jaar geleden de lijst van Tascon gedownload en op het Venezuela prikbord geplaatst, had toen nog geen blog en wat later was er ook de CNE lijst te downloaden met alle gegevens, dankzij een toptip van Bridge. Ze staan alsnog op mijn blog ergens aan de rechterkant.
De fasistische lijst "Tascon" wordt nog steeds gebruikt door deze regering als het gaat om werk van de overheid, van laag naar hoog. Denk nu niet dat je met de beste papieren ter wereld kan werken voor de PDVSA als je niet voor Chavez bent, de lijst geeft uitsluiting.
En er zijn nog steeds Cd's te koop van de CANTV, Verzekeringsmaatschappijen en noem maar op met alle gegevens die je maar nodig hebt.
Vandaag of morgen is de man in de straat de pineut met fraude van de gegevens, het is een kwestie van wachten. Viva de corruptie van Chavez.

De PPS kan hier gedownload worden, in het Spaans. Je krijgt dan een link waar je verder op moet klikken. En anders op het Venezuela prikbord bij de sectie "download" en onder de naam "UnBancoFantasmaParaVenezuela.pps"
Uiteraard zonder gegevens van de gedupeerde. Anders krijg ik hier weer mailtjes over van het is niet kompleet, dat klopt dus, ik heb wat weggehaald.

groet
Alpha

Blogarchief