Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

zaterdag 5 juli 2008

Problemen met YouTube vanuit Venezuela

Voor we direct de regering Chavez en de Cubaanse G2 beschuldigen van filteren van bepaalde video clips wil ik wel mijn bevindingen even kwijt.

Tot enkele weken geleden kon ik gewoon elke clip afspelen van YouTube die er aangeboden zijn op de site. Heb zelfs wat clips op Youtube geplaatst en nooit enige problemen gehad.
Heel langzaam kreeg ik problemen met het bekijken van clips. De ene keer kon ik ze wel zien en de andere keer de mededeling van YouTube "We're sorry this video is no longer available".
Oke dacht ik dan, jammer.... maar steeds vaker betrof het clips die te maken hebben met Chavez
en dan in de hele ruime zin van dit woord, zeg maar alles wat te maken heeft met dit regime wat niet altijd vleiend is. Behalve de clips die door VTV gemaakt zijn, deze kan ik gewoon zien? Heb hierop wat andere browsers geïnstalleerd en waarachtig dit werkte, helaas was dit voor korte duur. Dus dacht ik, we halen de cookies weg, dit hielp niet.
Natuurlijk had ik met mailtjes gechecked met vrienden in Nederland, als ik de tekst van youtube kreeg dat het niet langer beschikbaar is, of dit ook zo was in Nederland. Hierop kreeg ik een mailtje terug dat de desbetreffende clip op YouTube gewoon te zien is.

Ik denk niet dat ik alleen sta met de problemen met het openen van clips.
Kreeg deze oplossing opgestuurd gedateerd van 18 april jongstleden van een vriendin in Nederland en ik heb deze geprobeerd.
Waarachtig hielp het voor 5 minuten met de browser "Opera", Firefox en Explorer werkte niet met deze oplossing, althans niet bij mij. Maar......zelfs tijdens het afspelen van de video stopte de clip en ik kreeg de eerder genoemde zin van YouTube.
Nu is er wel een manier om de clips te zien, maar deze is zo omslachtig met het opnieuw opstarten van de PC en verwijderen van cookies en dan via een aparte site waar je mee kan surfen en voor de sessie geregistreerd staat in Amerika, dat het niet echt prettig is. De aardigheid gaat er vanaf om op die manier om clips te bekijken.

Nu weet ik niet of dit om een tijdelijk probleem gaat of dat het werkelijk om een filter gaat. Het zou ook kunnen dat mijn notebook naar de knoppen gaat, al betwijfel ik dit.
Ik hoop dat er meer Venezolanen zijn met dit probleem en dat ik niet de enige ben. Het zou ook aan de provider kunnen liggen die ik hier heb in Venezuela.
Heb twee screenshots gemaakt waar het heel duidelijk te zien is dat de ene browser de clip opent en de andere geeft aan dat de clip niet toegankelijk is. Firefox opende deze keer wel de clip en Opera niet. Het is een soort tombola welke werkt met een clip. Vaak is het Opera die wel werkt!!
Wie het weet mag het zeggen. Explorer opende de clip ook niet en is eigenlijk de minste van de andere twee.

Klik voor vergroting.













Groet
Alpha

Blogarchief