Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

dinsdag 15 juli 2008

Vliegtuigongelukken in Venezuela

Gisterenavond kwam Globovision met een special over de ongelukken met de vliegtuigen in Venezuela.
Buiten het feit dat het een soort Russische roulette is geworden om met vliegtuigen te reizen in Venezuela zijn er ook wat eigenaardigheden opgedoken.
Een feit is dat er te weinig onderhoud wordt gepleegd en dat de verkeerstoren niet altijd precies weet waar een vliegtuig is. Hierdoor worden reddingsacties onnodig vertraagd.
Ook gebeurd het wel eens dat een vliegtuig een iets andere route neemt dan was afgesproken.
In 2004 waren er 40 vliegtuig ongevallen.
In 2005 waren er 76 vliegtuig ongevallen.
In 2006 waren het er 49
in 2007 waren het er ook 49
Tot nu toe in 2008 zitten we op 24 vliegtuigen die verongelukt zijn. Dit jaar heeft het al het leven gekost aan 64 personen en er zijn 14 personen nog vermist.

De tweede clip vond ik het interessants brengt iets anders aan de oppervlakte. De onvolledigheid van het aantal passagiers die in een vliegtuig zitten. We weten allemaal nog wel het vliegtuig wat verdween toen het vertrok uit Maiquetia (La Guaira, Caracas) naar Los Roques en daar in zee dook. Clip 2. begint met de conversatie aan boord van het vliegtuig. En de piloot zegt toch verdomde duidelijk dat hij 18 passagiers aan boord had. Lijkt mij dat een piloot echt wel weet hoeveel mensen hij aan boord heeft. Zeker in zo'n klein vliegtuigje. En let maar eens op als je vliegt de stewards en stewardessen tellen alle mensen aan boord voordat het vertrekt.
Later in de clip wordt het aantal teruggeschroefd tot 14 passagiers.
Ook de vindplaats van een zwemvest op de kust van Paraguana wordt getoont.
Familielid van de verdwenen passagier vraagt zich af of er geen kidnapping is geweest? Want waar zijn de vier passagiers gebleven als er eerst 18 in het vliegtuig zaten en later door allerlei autoriteiten plechtig gezweerd wordt dat er maar 14 passagiers in zaten. De vermiste zijn ook niet later opgedoken. Een mistig sfeertje denk ik dan maar zo.

Voor de liefhebber van vliegtuigongelukken en over dit onderwerp mee wil praten, er wordt veel besproken op ND digital, foto's, clips en voor degene die iets meer weten kunnen dan reageren.
De familie wil weten waar hun geliefdes gebleven zijn. De overheid laat niet echt veel los.

Wil niet iedereen bang maken om een vliegtuig hier te nemen in Venezuela. Maar de kans is bijna te groot geworden om hier te vliegen. Bijna elke week land er eentje te vroeg.

Russisch roulette is een gokspel met als inzet het leven van de deelnemers. Een revolver wordt geladen met één kogel waarna de cilinder een zetje krijgt (als een rad van fortuin) zodat niet bekend is waar de kogel zich bevindt. Vervolgens zet iedereen bij toerbeurt de revolver tegen het hoofd en haalt de trekker over. Degene die de kogel door het hoofd krijgt is de verliezer.
Als we nu van een dag een kamer maken van de 6 die in een cilinder zitten van een revolver dan moeten we een revolver nemen van 7 kamers. Die bestaat niet, dus nemen we twee revolvers en eentje laten we leeg.
we hebben dus 12 kamers (dagen) met 1 kogel. Wie pakt de revolver op!!
Dus waarom wel een vliegtuig nemen in Venezuela?

Clip 1.



Clip 2.


Clip 3.



Groet
Alpha

Blogarchief