Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

zondag 7 september 2008

Schietende politie in de straat + update

Nergens is het meer veilig en van de corrupte politie hoef je als burger ook niet veel te verwachten.

Ik zat te schrijven achter mijn pc en ineens hoor ik knallen die verdomd veel leken op pistoolschoten. Er word in Venezuela ook veel met vuurwerk geknald dus ik reageerde niet direct. Maar de schoten verplaatste zich en ik realiseerde me dat het hier in de straat was.
Mijn vrouw komt aanrennen en zegt blijf binnen! Tja... ik wilde wel weten wat er aan de hand was.
Ik loop dus toch naar buiten en op dat moment gaat er een aparte sirene van de politie loeien. Tjonge wat een herrie. Iedereen greep naar de oren. Dit geluid heb ik nog niet eerder gehoord, gelukkig was dit maar van korte duur.
Ik zie agenten met getrokken pistolen naar twee jongens lopen die op een kleine motor zaten.
De jongens stapten van de motor en de agenten ramde er direct op los.
Een van die agenten liep maar rond te kijken met het pistool zwaaiend naar alle richtingen. En de andere twee knalden er even op los. Ik ren naar boven om stiekem wat foto's te maken. Ik had mijn mobieltje bij me. Vertrouwen doe ik de gasten niet, dus ik ging niet de straat op.

Ik zag nog net dat ze de laatste arrestant in de pickup gooide en ze werden met geweld bevolen om te gaan liggen.
Hier komt de eerste foto en je kunt zien dat de twee jongens op de laadvloer liggen.














De tweede foto geeft het detail dat er nog wat flinke klappen wordt uitgedeeld door de oudste van de drie agenten. Ook zien we op de foto (links) de buren die riepen; "kunnen jullie niet normaal doen. Het is goed dat jullie eindelijk eens iets doen, maar doe normaal en stop met het mishandelen". De jongste van de agenten trok hierop een pistool en begon te zwaaien en te wijzen naar de buren.














Ik moest een paar keer bukken, want als ze gezien hadden dat ik met een mobieltje foto's had staan maken dan waren ze misschien wel bij mij ook langs gekomen.

De derde en vierde foto laat zien dat ze wegrijden. En nogmaals ik woon in een prachtige buurt, maar het is af en toe net het wilde westen hier.
Foto 4 heb ik aangepast om privé redenen.















Of de twee jongens nu echt fout waren maakt in dit opzicht niet uit en misschien zijn ze wel onschuldig?.
De handelwijze van de politie ging in alle opzichten veel te ver en met buitensporig geweld.


Groet
Alpha

Update: Ik ga niet zeggen dat de twee jongens onschuldig zijn. Ik heb hier nu te veel meegemaakt. Maar ik kan ook wel begrijpen dat ze mogelijk een poging gewaagd hebben om te ontsnappen. Zeker als je deze vernederende werkwijze ziet.


Of wat te denken van deze handelswijze een iets andere uitvoering maar het blijkt erg populair te zijn!!

video