Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

maandag 22 december 2008

Chavez geeft 100% support aan Mugabe en chaos..chaos

Weer terug in Venezuela en de eerste vraag die ik kreeg van mijn familie was, "Ben je weer blij terug te zijn". Natuurlijk ben ik blij om hier weer te zijn en om mijn vrouw en kind weer te zien.
Maar wat was er een chaos op het vliegveld Simon Bolivar in Caracas.
De gehele aankomsthal stond propvol met mensen om door de douane te gaan. Voor de Venezolaan waren er 6 douaniers werkzaam, voor de toerist waren er maar 2 aan de gang. Het liep uit op een urenlange wachttijd om deze te passeren. Ik stond gewoon ruim twee en en half uur te wachten. Het tempo wat deze gasten lieten zien, leek meer op een naaktslak die voor de bocht afremde.
Er ontstonden zelfs kleine schermutselingen onder de toeristen die elkaar betichtte van voordringen. Na het passeren van de douane zoek je de band op om te kijken of je koffer er al was/aankomt. Een kleine staking van het personeel van Iberia in Spanje was er de oorzaak van dat de koffers er niet waren van ongeveer zo'n 150 passagiers. Ook ik zat bij deze gelukkigen. dus reclameren bij Iberia. Dit betekende wederom zo'n twee uur in de rij staan. "Wat was ik blij dat ik weer in Venezuela was." Vandaag komt laat in de middag mijn koffer aan uit Spanje en morgen wordt deze doorgestuurd naar mijn adres.

Vanmorgen vroeg boodschappen gedaan, de koffiefilters waren op en we moesten nog wat andere dingen kopen. Het is tenslotte bijna Kerst!! En ik moest wat toiletspullen kopen, met een ongeschoren kop drie dagen rondlopen zag ik niet zo zitten.

De revolutie van Chavez in de supermarkt is duidelijk zichtbaar. Wat een ongekende armoede in de supermarkten. Jawel heb gewoon vier supermarkten moeten afrijden om de boodschappen te moeten doen. Het product koffiefilter is heden ten dage een luxe artikel geworden, netzo als WC papier. Het was wederom een triest gezicht om de winkelschappen leeg aan te treffen.
Toch heeft Chavez er van geleerd, er is genoeg melk te koop. Dus onrust over melk zal er niet zo snel komen.

Vanmorgen met de hond naar buiten en het eerste wat me opviel was de ongekend hoge stand van het gras, het toegenomen straatvuil en de nieuwe gaten in het wegdek. Dit was tot nu toe het trieste gedeelte van mijn thuiskomst in Venezuela, maar het zijn nu pas een paar uurtjes.

Tja en dan het bericht in de krant dat Chavez volledig met 100% achter Mugabe staat. Het geeft dus wel aan dat de man voor 100% ongeschikt is als een democratische president. Mugabe als dictator is dus het voorbeeld voor Chavez, anders zeg je zoiets niet.
Het is ook iets wat Chavez wil, alleenheerser in Venezuela ten koste van de bevolking, met een nog triestere outlook in de toekomst. En voorwat betreft allerlei epidemieen die hier al waren zit hij aardig op koers.





groet
Alpha

Blogarchief