Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

woensdag 7 januari 2009

Chavez en zijn niet bestaande politieke gevangenen, dit is wat de wereld niet mag weten. Update nieuw rekening nummer

Het wordt "Prozac Time" voor Chavez met dit artikel. Dit is iets wat de man liever niet hoort, maar wel op zijn bord krijgt vandaag.

In het verleden had ik al eens meerdere keren aangehaald over de politieke gevangenen van Venezuela.
Het bekends is de Caracas Nine en de petitie die ik erbij gehangen had om te tekenen.





Vandaag wil ik het hebben over Gregory Uman een politieke gevangene die volgens Chavez niet bestaat in Venezuela. Beter gezegd, volgens Chavez zijn er geen politieke gevangenen. Zelfs tegen Naomi Cambel loog hij erop los met het interview die hij had met haar. Staat in mijn geheugen gebrand de woorden van hem dat alle politieke gevangenen zijn vrijgelaten en dat er geen enkele politieke gevangene meer in de gevangenis zit. Hoe anders is de werkelijkheid en ik zal geheel onderaan de namen geven van politieke gevangenen die dus niet bestaan volgens Chavez.

Wie is Gregory Uman?
Het is een politieke tegenstander van Chavez die momenteel letterlijk en figuurlijk aan het wegrotten is in de gevangenis. De man is stervende, zijn hart is voor de helft al afgestorven en krijgt van dit regime geen medicatie. De ongehoord en erbarmelijk slechte omstandigheden van de gevangenissen zullen ook niet bijdragen aan een eventueel herstel van deze man. Het ergste mag dus wel te verwachten zijn als er niet iets op korte termijn gebeurd. Buiten de erbarmelijke omstandigheden vertoont Gregory Uman sporen van martelingen opgelopen in zijn 6 en een half jaar gevangenschap.
Er word beweert door dit regime dat G. Uman verantwoordelijk was voor een paar moorden in de Plaza Altamira. Niets is bewezen van dit alles, alleen zijn onschuld staat als een paal boven water. Het enige waar hij zich schuldig aan maakt, "in de ogen van Dictator Chavez" is dat hij bij de oppositie hoort. Zelfs Chavez is met de mislukte bloedige coup beter behandeld en zelfs vrijgelaten met bloed aan zijn handen als tegenstander van de toenmalige regering en G. Uman is onschuldig vergeleken met Chavez.

Er is een schreeuw van hulp door zijn moeder geuit die langzaam ziet dat het leven uit haar zoon vertrekt. Deze schreeuw is opgepakt door Martha Colmenares en zij probeert nu uit alle macht ervoor te zorgen dat Gregory Uman hulp krijgt. Zij heeft de taak opgenomen om te zorgen dat deze jonge man niet zal sterven in de gevangenis. Ik kan hier alleen maar volledig achter staan en via dit blog mijn steun geven. Ik hoop dat jullie haar website bezoeken, laat een comment achter, desnoods in het Nederlands, Engels of in het Duits. Ik zal een comment geven op haar blog dat de Nederlanders Uman en haar initiatief steunen.

Ik wil er wel bij zeggen dat het nu over 1 man gaat, maar er zijn meerdere politieke gevangenen die de enige schuld hebben dat ze bij de oppositie horen. En ook daar geeft Martha Colmenares veel aandacht aan.

Er kan ook direct hulp geboden worden door geld te storten voor medicatie. Maar ik heb liever dat dit zoveel aandacht krijgt dat alle politieke gevangenen nu eens echt vrij gelaten worden. Of beter dat Chavez gedwongen afstand moet doen van zijn heerschappij.


ACTUALIZO: YA ESTA SOLVENTADO Y ESTE EL ES NÚMERO DE LA CUENTA NUEVA, BANCO MERCANTIL. Cuenta de ahorros y el número:
0105 0114 8501 1418 2167

Klik op banner om naar website te gaan


Voor nog meer informatie klik hier om naar de artikelen te gaan van Martha Colmenares en vanuit daar is het volgen van de linken genoeg om alles te lezen.

En ipv van de lijst van politieke gevangenen te kopiëren klik hier voor de enorme lijst.

En ik heb hier een brief van een kind wiens vader in de gevangenis zit. De vader is een politieke gevangene. De brief is in het Spaans maar zou zeggen gebruik even een vertaler.

La Guaira, 12-15-08
Yo no entiendo porque
En estos tiempos siempre veia a la gente feliz y contenta, ahora si lo se, solo que para mi es otro dia mas, en esta Navidad no quiero pedir nada que no sea la llegada de mi papa a la casa, siempre que lo visito en la carcel le pregunto cuando va a salir y me dice que pronto. El me prometio llevarme donde cae nieve y yo quiero que salga ya para jugar con el, no me acuerdo cuando el se fue, yo tenia 3 anos y medio pero si me acuedo los sabados y domingos los paso en la carcel con el, solo me acuerdo que los sabados y domingos los paso en la carcel con el y mi mama, ya tengo 10 anos y nunca he tenido vacaciones. Dios que todo lo ve, sabe que mi papa no es malo, no entiendo porque no lo sueltan, necesito a mi papa por favor si algo me puede regalar que sea la libertad de mi papa. Gracias

Julito Rodriguez, hijo del Sargento Julio Rodriguez
Preso desde el 21 de abril del 2003 en Ramo Verde
Te amo papa


groet
Alpha