Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

zondag 11 januari 2009

Een Alo Presidente met slecht beeld is briljant

Nu we toch bezig zijn met wat grappige voorvallen, zie de post "chavista + Ezel = Chavez. Wil ik deze ook wel even kwijt.
Vrijdag hoorde ik al dat Chavez een cadena zou geven in Portuguesa een staat in Venezuela en het zou gaan over de agrarische sector. Was wel nieuwsgierig wat de man wilde vertellen.
Het voordeel hier in Venezuela is dat je niet hoeft te zappen alle kanalen springen automatisch op alo Presidente.
Nu was het een beetje bewolkt en er kwam zo nu een spatje water uit de hemel vallen. Dit houdt meestal in dat het beeld van de TV ook enige "spatjes" vertoont. Het beeld van de TV kan dan wat slechter zijn.
De tune begon en de vlag kwam in beeld dus ik ging er even voor zitten, wetende dat ik het toch niet lang vol kan houden had ik me dit keer geheel geïnstalleerd in de vroege ochtend. Koffie en broodjes en mijn sigaretje binnen handbereik.

Het eerste beeld was ronduit slecht, maar haalde daar uit een veld met rode paprika's even later dacht ik dit zijn geen grote rode paprika's, maar flinke tomaten. Er werd uitgezoomd door de cameraman en ik dacht nog van zo... zo.... het is een complete kas met tomaten. Was echt even perplexed van het beeld, ondanks de slechte kwaliteit. Had gisteren nog gelezen dat de tomaten met 97,1% waren gestegen in prijs dus ik dacht kan daar de prijs weer iets van naar beneden. Was al benieuwd naar de volgende shot een veldje met uien, deze waren met maar liefst met 235,6% duurder geworden in een jaar.

Het beeld veranderde en er kwam een knots van een wazig beeld met wat leek een enorme tomaat erop in beeld met een klein zwart vies etterig uitziend knobbeltje boven op de tomaat. Ik haalde mijn kop met koffie van mijn lippen en ik zeg hardop.. "Tjeee dat had anders gekund, had dat vieze ding er nu even afgetrokken of gesneden, dit ziet er niet uit!!".
Neem weer een slok van mijn koffie en moest het direct uit proesten. De "tomaat" maakte geluid. En het bewoog aan de zijkanten, net of de tomaat wilde opstijgen!! Ik hoorde een hele lange SSSSSSSSSsssssssssssssssss net of de tomaat te heet werd en uit elkaar zou klappen...SSssssssss ging het verder ssssssssssssssiento kwam er uit de tomaat rollen. Het geluid van el commandante!!! Jawel het was onmiskenbaar de stem van de Ezel, het beeld werd wat beter en ik kon de president zien zitten en even later met het shot op het "veldje tomaten" zag ik dus dat het chavistas waren. Jammer dacht ik nog, ik had het shot wel willen zien van de rijstvelden, voordat het beeld scherp werd, deze waren 148,8% in prijs gestegen dit jaar. Enfin na zo'n enorm begin van een uitzending van alo President, die gewoon briljant te noemen was door het slechte beeld, was de kater groot. Een hoop bla bla en de belofte dat Venezuela in de komende tien jaar gaat uitgroeien tot een wereld exportland van agrarische producten. Dat had ik tien jaar geleden ook al gelezen van de man. Ik heb het niet de volle 6 uur kunnen volbrengen, na zo'n 20 minuten was ik het zat.

Nou nog eentje dan en dit is ook echt serieus.
Veel programmas worden hier voorzien van een dove tolk. Deze tolk staat dan in een klein rechterbenedehoekje in het beeld en vertaalt dan met gebaren wat er gezegd wordt. Op zich een prima initiatief en ook het nieuws wordt gebracht met zo'n dove tolk.
Zelf vind ik het niet echt prettig om te kijken naar een uitzending met een gebarentolk. Ongewild valt je oog steeds daar naar de heftig zwaaiende dame in de rechter benedenhoek.
En aangezien deze programma's op meerdere kanalen gezien worden zap ik altijd even door zonder dame die daar aan het gymnastieken is.
Vroeger was er ook een kanaal met zo'n tolk om de alo Presidente te vertalen voor de dove Venezolaan. Je kon ook zien als je aan het zappen was en op zo'n zender kwam met een tolk en de president was al zo'n vier uur aan het lullen dat het zweet op de voorhoofd stond van zo'n gebarentolk en het oogde niet bepaald fris meer. Er kwamen dus wat klachten uit die hoek vandaan en niemand wilde nog met een Alo Presidente vertalen.

Gewoon logisch, ik geef het je te doen om zo'n gemiddelde van 5 uur te gymnastieken zonder een pauze, je kan dan echt je armen niet meer optillen. Popeye armen krijg je daarvan en de spierpijn met de volgende dag was voor hun ook geen pretje. Het ziekteverzuim steeg vooral op de vrije zondag en het werd afgeschaft. Er was doodgewoon niemand meer voor te vinden. Wel worden de PSUV meetings nog live vertolkt ook word het, als het nodig is met een herhaling van een Alo presidente, later vertolkt en het beeld wordt ingevoegd met het originele beeld.


groet
Alpha