Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

zondag 4 januari 2009

Emigreren

Met toch wel pijn in mijn hart en ook wel ergens heel opgelucht wil ik bekend maken dat wij als familie besloten hebben om te emigreren.
Na veel wikken en wegen is het Tenerife geworden waar we ons gaan vestigen. De keuze voor een Spaanstalig land komt doordat we onze dochter niet te veel achterstand willen laten oplopen met studeren. Ik heb geen hoge pet op van de nieuwe leerplicht in Venezuela en ik vind het meer dan verwenselijk dat er toch gekozen gaat worden door dit regime om het communisme te onderwijzen. Er zal in de toekomst uren les gegeven gaan worden met de leer van idioten zoals Che, Castro, Marx, Lenin, Trotsky etc.. etc.. en zelfs de toespraken van Chavez zullen op het programma staan.
En laten we niet vergeten dat de veiligheid voor ons ook hoog op het verlanglijstje stond. Vandaar dat de keuze is gevallen op Tenerife.

De vaste lezer heeft vast wel iets gemerkt en dat de voorbereiding van het aanstaande vertrek van ons niet echt plotseling is. In feite heeft het allemaal zo'n 6 maanden langer geduurd dan de originele planning die ik in gedachte had. Maar probeer twee Venezolanen, mijn vrouw en mijn dochter, maar weg te halen uit dit land met een enorme familie. Ik heb dus pas op de plaats gemaakt en heb het besluit voor wanneer we de spullen gaan inpakken aan hun overgelaten.
Dat heeft dus 6 maanden geduurd en ik was zelfs verrast dat ik ineens aan de vliegtuigtickets kon zien dat de twee dames gekozen hebben om al in januari te vertrekken.

Venezuela voelt voor mij aan als een tweede vaderland, iedere keer als ik weer hier aankwam dan voelde het vertrouwd en warm. Vandaar ook dat het me best zwaar valt.
Een situatie zoals hier in Venezuela dat heb ik nog nooit meegemaakt en als Nederlander weet ik nu ook hoe het voelt om te vluchten. Het is een onbegrijpelijk gevoel als je dit land zo enorm achteruit ziet gaan. Het is ergens ook onwerkelijk om te zien dat zo'n groot gedeelte van de bevolking hun ogen dicht hebben en zelfs doof zijn. Chavez zal niet rusten voordat hij Venezuela veranderd heeft in een tweede Cuba. Zelfs een referendum die hij misschien gaat winnen of verliezen deert hem niet, alles zal moeten wijken voor zijn ideologie. Bij verlies zie ik binnen een jaar weer een referendum, of hij pakt gewoon de macht.

Er is dus eigenlijk maar 1 reden waarom we emigreren en dat is Chavez.
Ik zal niet stoppen met het blog, Chavez mag er dan wel voor gezorgd hebben dat de eerste slag voor hem is, maar ik laat hem de kans niet nemen om ook de tweede slag te winnen en dat ik zou moeten stoppen met schrijven. Ik zal ervoor zorgen dat er ook in de toekomst nieuws blijft komen en hoe hij het land naar de bliksem helpt.

groet
Alpha