Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

zondag 15 februari 2009

Referendum 2009

02.10,
En het is zeker, Venezuela heeft gekozen voor een gekozen dictator.
Uitslag is 54,36 voor de SI en 45,63 voor de NO.

Triest maar waar.
Welterusten
Alpha



02.00 uur
Vrijwel geen internet pagina krijg ik nog geopend die enigszins wat info zou kunnen geven.
Live globovision over het internet geeft een beeld die 1 keer per minuut ververst wordt.
Toch heb ik begrepen dat het CNE met enkele minuten een onherroepelijke uitslag zal geven.
Ik hoop wel dat het me lukt om dit te volgen.
Maracay schijnt gewonnen te zijn door de NO, maar niets is officieel.
Als ik het goed heb gaat nu de president van het CNE iets zeggen, ik zie haar in beeld, maar het beeld is bevroren.


01.00 uur
Onprettig bericht maar ik heb zo'n beetje alle site's afgezocht. Veel site's willen niet eens openen, het waarom is een raadsel!
Maar er zou zo'n 80% van de stemmen geteld zijn en de Si heeft 54% en de NO 45%.
Er zijn ook site's die een 80 - 20 geven voor de Si en andersom. Het is nog steeds afwachten.
Wel zijn de Chavista's al aan het feestvieren in Caracas. Maar dat was in 2007 ook en toen konden ze afdruipen.
CNE heeft belooft om heel snel met de officiële cijfers te komen!!
Voor we ons teleurgesteld voelen of blij zijn laten we maar even afwachten met wat er komen gaat


23.55 uur
Ik zoek me wild op het internet maar kan weinig vinden. Toch wel wat uitslagen en wel van de demonstranten in den Haag en vanuit de Canarische eilanden.

Eerst even den Haag.

Er waren 106 stemmers

77 voor de NO
27 voor de SI "Direct naar Venezuela sturen, lekker genieten van wat Chavez er van bakt"
2 stemmen hebben zich onthouden.

We hebben al een foto ook en wellicht morgen wat meer.











De Canarische eilanden.
1168 voor de NO
86 voor de SI

Als de uitslagen zich nu ook zo voordoen in Venezuela dan ben ik tevreden

Op de Spaanse TV werd in het nieuws een nieuwsbalk gegeven. Er stond op. Stemmen voor het referendum voor Dictator" Chavez"!!! Geen gein het nieuws hier noemt Chavez een dictator.

Zodra ik wat meer weet over de uitslag dan vermeld ik het hier.
Ik heb wel live Globovision gezien en zowel het SI kamp als het NO kamp kijkt glunderend.
De opkomst en dat kan ik wel vast zeggen was niet om over naar huis te schrijven.
Geruchten gaan dat Maracay heel sterk op NO gestemd heeft.

groet
Alpha