Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

dinsdag 14 juli 2009

Chavez in de dagverzorging

Er is zoveel gebeurd en er is zoveel nieuws, dat ik toch nog maar even snel iets kwijt wil. En dit nieuws is werkelijk te absurd voor woorden. Laat ik het duidelijk zeggen dat ik niet weet of het waar is. En het nieuws doet me denken aan een soort science fiction van een apenplaneet.

Er was al een hoop rumoer over een nieuwe wet die Chavez er door wilde duwen, het dateert al van ruim twee jaar geleden!!!! Onlangs op een "Alo Presidente" gaf Chavez te kennen dat hij nooit de kinderen van de Venezolaan wilde afpakken. Dit was niet eens zo erg lang geleden. Als ik het goed heb was dit een maand of twee terug.
Maar zoals altijd, wat Chavez zegt en doet zijn twee verschillende dingen. Als de man een leugendetector zou dragen dan springen de naalden van de wijzer al in het rond voordat hij zijn mond opendoet.

Laat ik het zo stellen... Welke aanstaande ouders gaan er mee akkoord dat je voor je pasgeboren kind maar drie jaar mag zorgen?

Het Assemblee Nationaal is deze dagen bezig met een lobby (volgens de krant) om er een wet door te gooien dat kinderen tot hun derde jaar volledig onder het zeggenschap staan van hun ouders (artikel 3 van deze wet).
Na hun derde jaar worden de kinderen getest op fysieke, mentale gesteldheid. Een nationale "dagverzorging" wordt in het leven geroepen en het kind blijft vanaf hun derde jaar in deze dagverzorging tot het de leeftijd van 10 jaar bereikt. Er wordt wel geprobeerd om de kinderen in dezelfde staat onder te brengen waar ze zijn geboren. De ouders mogen dan nog wel hun kinderen opzoeken maar deze is gelimiteerd tot 2 dagen per maand. Dit om niet de band te verliezen met de kinderen.

Na hun tiende gaan de kinderen verder in opleiding en training op de plek waar het geschikt is voor hun en voor de natie.

Dit nieuws komt zo onwezenlijk over bij me, dat ik er al vader moeite mee heb om dit te schrijven. Ik hoop ook oprecht dat deze krant het echt bij het verkeerde end heeft.

Aan de andere kant is het wel zo dat ik enorm veel vragen en e-mails heb gehad omtrent deze nieuwe wet. Het speelt dus echt onder de bevolking. En nu het zo in de krant staat weet ik ook niet meer wat wel en niet waar is. Ik wordt al ruim twee jaar bestookt met vragen over deze nieuwe wet.

Wat wel weer waar is en dat weet ik uit de eerste hand, is dat er tien kinderen uit Tachira door soldaten aldaar zijn "geadopteerd" en een militaire opvoeding krijgen. De ouders moesten vrijwillig afstand doen van hun kinderen.


Groet
Alpha

1 reacties:

svenvdw zei

Beste alpha, als belg wens ik je te feliciteren met deze kwalitatie hoogstaande website. Wekelijks lezen wij deze blog en telkens weer staan we versteld van de grondigheid van uw artikels. Zou u nooit overwegen journalist te worden bij een belgische/vlaamse krant? Er is namelijk een schrijnend tekort aan correcte, volledige en objective berichtgeving wat betreft zuid- en latijnsamerikaans nieuws. (Ik stel mij reeds lang de vraag wat dit niet moet betekenen voor de berichtgeving uit de rest van de wereld) De modale vlaming denkt namelijk dat mensen zoals chavez en zelaya het beste is wat een land kan overkomen door de halve waarheden die men verkondigd op de vlaamse journaals en populaire kranten zoals 'Het Laatste Nieuws'. Hopelijk krijgt u ooit ook voet aan de grond in naief vlaanderen!
Mijn vriendin is een venezolaanse en is u ontzettend dankbaar voor uw bijdrage!

Met vriendelijke groeten uit vlaanderen!

Blogarchief