Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

dinsdag 4 augustus 2009

Eerste Venezolaanse blogger 'Alexis Marrero' in de gevangenis

Het zat natuurlijk allang in de lucht dat er vandaag of morgen een kritische schrijver over het bewind van Dictator H. Chavez in de gevangenis zou belanden. Deze twijfelachtige eer is voor Alexis Marrero nu weggelegd. Hij was één van de eerste kritische bloggers die een goede naam en blog opbouwde met de waarheid te vertellen welke de naakte waarheid over het beleid van Chavez blootlegde.

Er wordt hem van alles ten laste gelegd, zoals het opzetten tot moord op de president, propaganda voor een oorlog, samenzwering tegen de president.

Op dertig juli is de man gevangen genomen en op 31 juli is zijn huis onderzocht door de politie.
De website van Martha Colmenares vertelt hoe zij op de hoogte is gebracht door Alexis door het middel van sms.

Zijn artikel die hij publiceerde in juli 2008 had de tekst " het is genoeg met de ellende, dood aan de verrader, dood aan Hugo Chavez". (Basta de miseria Muerte al traidor Muerte a Hugo Chávez), was het artikel die hem nu een vervolging oplevert van het ministerie van justitie.

Hij beschrijft het volgende in zijn artikel wat hem nu parten speelt. En ik heb het grootste gedeelte 97% vertaald, niet alles heb ik vertaald!
Ik heb getracht kalm te blijven omtrent de domheid, maar ik kan het niet blijven volhouden in de zaken waar we in zijn verwikkeld door onze vernederende president. Het kan me niet schelen dat mijn vrienden me voor gek verklaren, maar wil voor 1 keer mijn gevoelens uiten. Moeten we dan maar steeds geduld hebben, maar wat de Fuck kan ik nu doen wanneer ik steeds maar de dingen zie gebeuren in mijn land. Moet ik dan zwijgen als ik de ellende zie, verkrachtingen, moorden, berovingen, ontvoeringen, werkeloosheid, stijgende inflatie
Hoe kunnen we niet willen dat deze rat, die aan de macht staat, niet laten verdwijnen. Hoe kunnen we niet denken dat het beter is dat hij dood is, dan de dood van vele Venezolanen.
Ik vergeef hen die geloven in vrede, maar vandaag kan ik het niet vergeven, de kreet van ons volk, de pijn van onze moeders en de ellende van onze kinderen. Misschien vraag ik morgen wel om vergiffenis, maar vandaag wil ik hem dood, degene die deze regering stuurt.

Wanneer je dit leest dan kan je er niet onder uit dat hij even zijn gedachte op papier heeft gezet vanwege de onmacht die er bij hem op dat moment was. We kunnen gewoon stellen dezelfde onmacht van Chavez om een land als een goed president te besturen. Alleen maakt Chavez er nu al bijna 11 jaar een ellende van en de blogger laat uit onmacht zichzelf 1 dag gaan.
Wanneer dit gezien wordt als het aanzetten tot moord vanuit een blog wat bedoelt is om je gevoelens te uiten dan is het regime nog gekker dan gek.

Ik kan me volledig vinden in de gevoelens die Alexis Marrero heeft geuit op zijn blog. Alexis leeft mee, met wat er gebeurd in zijn land en ziet het helemaal kapot gaan door Chavez.

Vanuit hier wil ik Alexis steunen en toon ik solidariteit met zijn woorden die hij heeft geuit.


Groet
Alpha

Blogarchief