Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

dinsdag 25 augustus 2009

Mitsubishi, Hyundai en Fuso sluiten de deuren in venezuela, vanwege criminaliteit, anarchie op de werkvloer etc. etc..

Mitsubishi stopt per direct met het assembleren van auto´s en om precies te zijn was dat gisteren.

Mitsubishi Motors Company (MMC) waaronder ook de Hyunday en de Fuso (vrachtwagens) vallen hebben al het werk neergelegd in Venezuela. Dit vanwege het feit dat er een te lage productie is.

Mitsubishi was al eerder in het nieuws in januari van dit jaar toen er twee medewerkers werden doodgeschoten door de politie. Een staking en dat loopt in Venezuela altijd uit op problemen. Vanaf dat moment heeft MMC steeds te maken gekregen met kleine en grote stakingen.

Het regime van Venezuela heeft in januari via de vakbond voor het personeel wat andere voorwaarden geschapen. Ach hier een Marxist krant en daar staat het omschreven.
Het resulteerde in afwezigheid, ongedisciplineerde medewerkers, anarchie op de werkvloer. en mismanagement (er waren wat rode chavista´s bijgevoegd bij de staf). Ook de politieke ontwikkelingen zijn een reden om te vertrekken.

De productie viel dit jaar 50% naar beneden. In 2004 werden er nog 59 auto´s geassembleerd en nu in 2009 is dat teruggelopen tot 33 auto´s per dag. En...... dat terwijl het bestand aan medewerkers was verdubbeld!!!

Bij MMC zijn 1400 arbeiders in dienst.

MMC laat wel weten dat als de discipline en de criminaliteit verdwijnt dat er weer gesproken kan worden.

Dit gaat natuurlijk veel verder dan 1400 man. Wat te denken van de onderdelen, die gewoon op raken en de automonteurs die minder werk krijgen omdat er geen onderdelen zijn. En dan de gedupeerde die in het bezit zijn van een Mitsubishi of een Hayundai en wat te denken over het vrachtverkeer, ook de Fuso heeft een service beurt nodig.

Nu geeft de minister van wetenschap en techniek J. Chacon direct de oplossing aan. De Venezolaanse staat is niet verantwoordelijk.
Nu komt dat krantje de Marxist heerlijk van pas. Hoezo niet J. Chacon? Was het niet de druk van de regering op MMC en was het niet dat er geschreven word dat er een enorme druk werd uitgeoefend door het ministerie van werk MINPPTRASS met als hoofd M.C Iglesias en twee vice ministers R. Dorado en E Colmenares.
En moest MMC niet buigen voor jullie!!
Zoals gebruikelijk als het fout gaat dan is het nooit de schuld van het regime.

Ik zal er niet van op kijken als dit de eerste aanzet is en dat ook andere merken het voorlopig voor gezien houden in venezuela.

groet
Alpha

Blogarchief