Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

dinsdag 10 november 2009

Cuba: Yoani Sánchez opgepakt door geheime politie . In paniek schreeuwde ik; ¨vermoord me, vermoord me dan¨

Cuba, Yoani Sánchez schrijfster van blog ¨Generation Y¨ In paniek schreeuwde ik ¨vermoord me, vermoord me dan¨!

Yoani Sánchez werd een paar dagen geleden samen met nog wat andere bloggers in Cuba ruw opgepakt, bedreigd en mishandelt. Het werd haar hardhandig duidelijk gemaakt dat ze moet stoppen met bloggen.

Yoani Sánchez is wereldberoemd geworden met haar blog Generation Y en heeft in 2008 de Bobs blog-award gewonnen. Hierdoor begonnen nog meer mensen haar blog te lezen over het leven in Cuba.

CNN heeft opnames getoond na haar mishandeling en laat haar even aan het woord. Het is in het Engels.


Zelf schrijft ze ook op haar blog over de demonstratie en de mishandeling (Engelstalig).

Het is wel diep triest om te zien dat Chavez dezelfde kant opgaat met Venezuela als Cuba.
Overigens zat het er wel aan te komen dat dit Yoani zou overkomen. Nog niet zo lang geleden heb ik een Spaanse CNN clip gezien over Yoani en hoe ze achtervolgd werden. De Spaanse journaliste heeft met haar vertrek de tapes met opnames die gemaakt waren op een listige manier het land uitgesmokkeld. De overige tapes die ze wel bij haar had zijn allemaal geconfisqueerd bij de luchthaven van Havana.

Yoani heeft ontzettend veel lef en moed en gaat ondanks alles gewoon weer door. Hoelang zal ze dit vol kunnen houden!

groet
Alpha

Blogarchief