Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

vrijdag 6 november 2009

Een waarschuwing uit het verleden

Soms krijg ik mail en dan denk ik wat is dat nu weer. Vandaag was het weer zover dat ik een mailtje kreeg uit Venezuela en ik sloeg zowat achterover zoiets als ¨PLOP¨










Nu had ik wel eens eerder het schilderij gezien, maar ik dacht dat is een soort Picasso portret van Chavez.
Kijk naar de afbeelding. Ik kan er maar één gezicht aan ontdekken en dat is Chavez.
















Maar wat nu blijkt met het schrijven aan mij is dat het schilderij al 35 jaar oud is!!
En wat het nog ongelooflijker maakt is de tekst die erbij stond.

Nu ben ik niet zo´n zweverig figuur en het is leuk als je gelooft in paragnosten en helderziende, maar voor mij is het niet echt weggelegd. Of....... moet ik mijn mening eens herzien???.

Ik zal eerst de Spaanse tekst vermeldden en dan de vertaling.


Esto fue pintado hace 35 años:
INSOLITO !!!!! QUE VISION
INCREIBLE!!!

El autor del cuadro: Oswaldo Guayasamín, ecuatoriano, muy famoso COMUNISTA DE 1RA LÍNEA, finales de los 60`s .
Venezuela
De la serie "Los culpables" - Etapa de Ira.
título: El macuto (entiéndase el bruto)
FUÉ PINTADO HACE MÁS DE 35 AÑOS DURANTE LA ÉPOCA DE TANTAS DICTADURAS LATINOAMERICANAS

¿QUÉ CLASE DE VISIÓN TUVO ESTE GENIO DE LA PINTURA LATINOAMERICANA AL PINTAR?






Sabés quién es????

Hacen 35 años :
Comentó que habría un fascista Hitleriano que destruiría no solo el futuro de su país si no, que crearía conflictos internacionales, concluyó que su final sería en un baño de sangre desde su mismo entorno, y sería luego de una década en el poder. Chavez tenía 20 años, cuando Oswaldo Guayasamin, pintó (y comentó) : AL DEMONIO !!

Que tal ?



Vertaling:
Dit was 35 jaar geleden geschilderd:
ONGEWOON!!!!! Deze visie

ONGELOOFLIJK!

De auteur van Afbeelding: Oswaldo Guayasamin, Ecuador,
COMMUNISTISCHE beroemde 1e lijn, laat 60 jaren.

Venezuela
Uit de serie "De daders" - Ira stadium.

Titel: El Macuto (wat betekent de herzenloze)

Het was geschilderd meer dan 35 jaar geleden op het moment van veel Latijns-Amerikaanse dictaturen

Wat was dit voor een soort van ¨visie¨ Schilderen, een genie van de Latijns-Amerikaanse schilderkunst!!







Weet je wie het is??

Het is gemaakt 35 jaar geleden:
En hij zei dat er een Hitleriaanse fascistisch zou komen, die niet alleen de toekomst van hun land zou vernietigen, maar ook internationale conflicten zou creëren. Hij concludeerde dat zijn einde een bloedbad uit hetzelfde milieu zou worden. Het zou zijn na een decennium aan de macht.
Chavez was 20, toen Oswaldo Guayasamin dit schilderde en zei; ¨De Duivel¨!

Que tal? Wat denk je!!

Groet
Alpha

Blogarchief