Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

woensdag 30 december 2009

Moorddadig vakantieparadijs Isla Margarita

Weer doet Isla Margarita van zich spreken en wederom in een zeer negatief opzicht.

Screenshot van de krant Caribazo, de videoclip van de foto kan hier bekeken worden.

Nu ben ik de laatste jaren wel gewend geraakt aan negatief nieuws, maar dat het zo erg zou zijn op Isla had ik zelfs niet verwacht. Vorig jaar waren er gemiddeld zo´n 3 a 4 moorden per week te betreuren. Dit jaar komt de teller op bijna 6 per week op 0,841 moord per dag. De balans die nu is opgemaakt komt uit op 307 moorden per jaar. Het aantal zal nog iets hoger komen te liggen omdat de gevaarlijkste dag, statistisch gezien, 31 december nog moet komen.

Het verwonderd mij dat ik op forums over Isla Margarita nog steeds de woorden tegen kom van forum leden die Isla Margarita niet veel gevaarlijker vinden dan Amsterdam.
En dat er in Nederland ook mensen vermoord worden en dat je het gevaar niet moet opzoeken.
Wanneer je deze mensen erop wijst dat ze ongelijk hebben om Nederland of Amsterdam met Venezuela of Isla te vergelijken, dan reageren ze alsof je ze op hun pik trapt.
Vaak gaan ze schermen met dat de reisbureaus Isla Margarita nog steeds in hun vakantie pakket hebben zitten en dat het reisadvies afgegeven door de Ambassade in Venezuela niet een negatief reisadvies geeft en dat er overal wel iets gebeurd! Voor dit soort mensen moet er in een reisadvies staan dat een bezoek verboden is. Ze lezen niet eens verder bij een reisadvies.
Deze argumenten zijn voor deze mensen genoeg om zich niets aan te trekken van cijfers en van mensen die iets anders zeggen. Er zal geen reisbureau ter wereld iets aan prijzen en dan zeggen dat je je leven niet zeker bent als je daar naar toe gaat. Ik vraag me af als een reisbureau een iglo reis in de aanbieding heeft en zegt dat je er geweldig kan snorkelen en dat er een gehele nieuwe wereld aan je voorbij trekt. Dan kan je lullen als brugman dat het er te koud is en dat alles bevroren is, maar je krijgt dan waarschijnlijk als antwoord terug; ¨dan verkopen ze die reis toch niet en de Ambassade zegt niet dat het gevaarlijk is om te zwemmen¨.

Ik heb nu cijfers gegeven over het aantal moorden op Isla. We zullen het nogmaals eens anders formuleren.

Vandaag in de krant, Amsterdam ( 762.057 inwoners) heeft de meeste moorden van alle steden in Nederland, namelijk 31 en het is een enorme stijging.

Isla Margarita (436.900 inwoners) 307 moorden en ook een flinke stijging.

We zien ook dat er in Amsterdam aanzienlijk veel meer inwoners zijn dan op Isla. Isla is wel zo´n 4 keer groter dan Amsterdam.

Het aantal toeristen wat per jaar Venezuela en Isla bezoekt is 2,5 miljoen.
Amsterdam alleen al als hoofdstad trekt gemiddeld 5 miljoen toeristen.
Ik vermeld ook deze gegevens, anders wordt er weer gezegd dat het op Isla altijd drukker is.

We zien dus dat het in Amsterdam in een vier keer kleinere omgeving met het dubbele aantal aan mensen, zowel in het toerisme als in het bewoners aantal, aanzienlijk veiliger is dan op Isla Margarita.
We kunnen gewoon zeggen dat je het niet eens kan vergelijken.
De cijfers welke altijd gebruikt worden heb ik ook even uitgerekend voor Amsterdam en voor Isla
Amsterdam 4.06 moorden op de 100.000 inwoners. (4/100.000)
Isla Margarita 70.26 moorden op de 100.000 inwoners. (70/100.000)

Er is zelfs nog een kanttekening in Amsterdam zijn er altijd veel afrekeningen bij de penoze.
Op Isla omdat je misschien wel iets waardevol bij je hebt.
Er zijn ook nog eens 95 doden te betreuren in het verkeer, dus pas op met wegrennen.

De opmerking die je dus vaak hoort; ¨Je moet het gevaar niet opzoeken¨ geld dus wel voor de vakantieganger/toerist die naar Isla wil.

Ik kan maar één ding zeggen, blijf daar weg!

Groet
Alpha

Ps. In het artikel van Caribazo kan je op ¨Más¨ (meer) drukken. Ik weet niet hoelang de URL van deze krant in de lucht blijft. er zijn veel kranten die na 24 uur dezelfde URL opnieuw gebruiken.
Ik wil wel even dit zeggen, je moet over een enorme sterke maag beschikken als je het artikel verder leest, het is zeer zeker ongeschikt voor minderjarigen. De foto´s die erbij staan in het artikel zijn gewoon afschuwelijk en misschien is Horror een betere benaming.
Zelfs ik wil de foto´s niet eens plaatsen. Maar voor de ¨sterke¨onder ons, ik heb een PDF file gemaakt, deze kan hier online bekeken worden en zelfs gedownload. Het is wel in het Spaans.
O....ja.... de hele sterke magen onder ons kunnen nog inzoomen ook!

12 reacties:

claco zei

Hallo Alpha,

Kijk even goed na is Nueva Esparta en 95 zijn ongevallen in het verkeer moorden 307
groetjes

Alpha zei

Hola Claco,

Je hebt helemaal gelijk, foutje van mij. Ik heb het gecorrigeerd. 
Dank je wel.

Jan zei

Hallo Alpha,

Dat bedoel ik dus, Amsterdam kun je niet vergelijken met Isla Margarita!

Ik weet dat IM gevaarlijk aan het worden is, maar dan toch zijn er mensen die van dit alles niets willen weten? Misschien dat ze met je artikel op andere gedachten worden gebracht? Ik weet dat het gevaarlijk is daar, maar krijg van dit artikel toch weer de griezels. 

Het is geen eiland meer voor mij. Ik zou vorig jaar heen gegaan zijn, maar ik heb de actualiteit, waaronder je website gevolgd en besloten er niet meer heen te gaan. Ik geloof ook niet dat het nog goed komt.

Iets anders, weet je ook of er de laatste tijd op het vliegveld van Porlamar Nederlandse drugskoeriers zijn gepakt? Het is tamelijk rustig op dat gebied, of lijkt dat maar zo?

Gr Jan vanaf een besneeuwd Haren

Alpha zei

Hoi Jan,

Cijfers liegen niet en eigenlijk is het artikel niet eens volledig, ik had geen cijfers van berovingen en overvallen en ontvoeringen. We kunnen allemaal wel een conclusie trekken als er al zoveel moorden zijn. Niet iedereen wordt vermoord als hij beroofd wordt. Aangifte doen heeft weinig of geen zin.

Ik kan ook wel zeggen dat Nueva Esparta niet meer onderdoet dan het vaste land, dit is voor mij toch we enigszins een verrassing. Hetgeen zegt dat de criminelen zich niet meer storen aan het feit dat het een klein eiland is en de pakkans gewoon groter is dan op het vaste land.
Het begint te lijken op een beginnende anarchie.
Er is volgens mij maar een goed reisadvies en deze is als je er niets te zoeken hebt, ga er dan niet heen.

Er zijn genoeg andere bestemmingen, waar je een mooie vakantie kan hebben en ook in Zuid-Amerika.

Over Nederlandse drugskoeriers die opgepakt zijn weet ik weinig of niet van. Er zijn wel ¨drugskoeriers¨ opgepakt in Porlamar, maar of daar Nederlanders tussen zaten weet ik niet.


Groetjes vanuit een zonnig Tenerife, 21 graden
Alpha

Jan zei

Hallo Alpha,

Heb je deze link gezien?

http://www.eenvandaag.nl/buitenland/32767/de_toekomst_van_venezuela

Ik kan deze helaas niet zien, mijn verbinding is te traag via mobielinternet.

Gr Jan

Alpha zei

Hoi Jan,

De link is naar een artikel van 2007. En ook de Rooie Rat van de ING, B. Denkers kwam even vertellen hoe goed Chavez wel niet is.
Het enige aardige van de video clip is de demonstratie in Den Haag van Venezolanen tegen het referendum van Chavez welke hij voor het eerst verloor.

groet
Alpha

bassman zei

Hoi Alpha,
Je hebt helemaal gelijk, als ik zie hoe ik de laatste jaren mijn vrienden bezoek in porlamar en pampatar, doe ik dat betrekkelijk veilig .Ook ik zei steeds ach het gebeurt overal, de laatste keer september heb ik een hoop geweld en een moord mee gemaakt eentje bij het BP station midden in porlamar werd er een persoon vermoord.Het gekke is mij deed het wat, maar de lokale bevolking liep gewoon door .Het plaats delict werd niet eens afgezet na een half uur was alles weer normaal stoep schoon, het leven gaat verder.Op de playa is het een grote bende alles is verwaarloost, mensen volgen je waar je heen gaat, ook hier werd er op het moment dat wij er waren iemand vermoord midden op straat.het is niet meer de boulevard waar je lekker kunt flaneren, zoals nog altijd beschreven staat bij Q of thomas cook.Wekelijks heb ik contact met porlamar, en hoor de schrijnende toestanden aan, er is geen toerist meer te bekennen.Ieder jaar worden wij opgehaald van het vliegtuig willen wij ergens heen dan staat er al iemand klaar om ons op te halen ,Misschien gaf dat het veilige lekkere vakantie gevoel.Toch zal ik er heen gaan zover het nog mogenlijk is ieder jaar alleen al om de lieve mensen een hart onder de riem te steken.

gr bassman

Alpha zei

Hoi Bassman,

Uiteraard scheelt het als je bekend bent en je word afgehaald en gedurende je vakantie daar naartoe wordt gebracht daar waar je wezen wilt. Het is echter geen garantie voor je veiligheid, maar dat hoef ik je niet uit te leggen.
Dat er bijna geen toeristen meer komen is misschien wel een zege voor Isla. Het trekt dan ook minder criminelen aan. Overigens is het merendeel wat er nog komt gewoon Venezolaan. Maar ook de Venezolaan die op het vaste land woont, vindt Isla niet meer met wat het geweest is. De toekomst zal dus zijn dat ook de eigen-land toerist Isla links laat liggen.

groet
Alpha

Jan zei

Hallo bassman,

Een moord meegemaakt en dan toch weer naar IM? Daar moet ik echt niet aan denken. Het vakantiegevoel was dan direct weg.

Mij zien ze er niet meer, zeker gezien de onveilige toestanden.

Ik zou wel eens foto's van het Playa el Aqua van nu willen zien, dus als iemand ze kan plaatsen?

Gr Jan

Jan zei

Hallo Alpha,

Jullie nog een gelukkig nieuwjaar!!

Gr Jan

bassman zei

Hoi Jan,
Ik begrijp wat je zegt het is niet meer leuk.Uiteraard vieren wij vakantie, maar de laatste jaren ligt het accent op vrienden bezoek.Ieder jaar als we weg willen gaan, zitten we te dubben waarheen, en steeds komt margarita te voorschijn want we willen de mensen vrienden zien.Dagenlijks in de vakantie weken, reizen wij van juan griego naar porlamar en pampatar, op een veilige manier we worden opgehaald weggebracht dat geeft ons misschien het veilige gevoel.Maar ook de magie van het eiland de mensen, de gastvrijheid en het leven op straat trekt mij steeds over de streep om er heen te gaan.Maar ook ik zie steeds meer in dat het moeilijker wordt om er te komen.De mensen waar wij mee om gaan zijn anti chavez, en hebben het gevoel dat ze steeds meer beperkt worden ook ik heb het gevoel dat we wel steeds meer aangehouden  en gecontroleerd worden.Maar zolang het gaat en de mensen blij zijn dat we er zijn en de deur altijd open staat zal ik er heen gaan.

Gr bassman

http://www.youtube.com/watch?v=1LxUivw0lVs

Jan zei

Hallo bassman,

Kwam je wel eens in Porlamar aan het Bella Vista? Daar is een strandtent ´´de Miss Playa´´, Luc de belg baat deze tent uit. Ik kwam er geregeld, Luc heeft e.e.a geregeld met het Nederlands consulaat inzake het bezoeken van een Nederlandse gedetineerde door mij. Luc schreef ook wel eens op het Venezuela prikbord, maar nu verneem ik niets meer van hem?

Wat het eiland betreft. Vanaf 2002 kwam ik er, maar was overdonderd hoe de mensen er leven? Daarna ben ik er nog enkele keren geweest. Ik vond het eiland verder afglijden. Ik ben zelfs een week eerder naar huis vertrokken. Ik voelde me er minder veilig, ik keek dan ook elke keer of er iemand achter me aan liep. Daar heb ik dus geen zin meer in. Het eiland is verder wel mooi.

Maar het mooiste vond ik het vasteland, zelden zulke mooie wisselende landschappen gezien.

Jammer dat het land zo naar de moeren gaat.

Gr Jan

Blogarchief