Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

donderdag 7 januari 2010

Venezolaans regime kijkt niet op een paar maanden en maakt oud nieuws actueel

De beschuldigingen van Venezuela aan het adres van Amerika en ook aan Nederland dat er spionage vluchten zijn boven het luchtruim van Venezuela zijn gaan maar door.
Er staat nu in de krant dat er op 17 mei 2009 een Amerikaans vliegtuig van de luchtmacht contact heeft gehad met Maiquetía. Dat is dan volgens de vice president Ramon Carrizales van Venezuela.



Dan denk ik ¨en daar komen ze nu pas mee¨, lekker actueel zo´n tien maanden later!
Maar het wordt nog aparter als het blijkt dat het niet 17 mei 2009 was, maar 17 mei 2008.
Typisch gevalletje van een 20 maanden oud nieuws oppompen tot nieuw nieuws en dat alleen maar om duidelijk te maken dat de luchtmacht van Amerika steeds boven het luchtruim van Venezuela aan het controleren is.

Het wordt nog anders wanneer je de conversatie hoort tussen Maiquetía en de piloot.
Ook de verklaring van de Amerikanen corresponderen met wat er gezegd is tussen de piloot en Maiquetía. Er zijn twee artikelen uit 2008 waarin gezegd wordt dat de conversatie tussen deze twee vrij moeilijk verliep door een taal probleem. Er was een navigatie probleem bij de piloot en hij vloog de verkeerde kant op. De piloot had de missie voor een contra narcotica vlucht in het internationale luchtruim van Curaçao.

De clip met het gesprek van de piloot en de verkeerstoren.


Je moet toch wel enorm goed luisteren met wat er gezegd wordt. Het Engels lijkt meer op gebrabbel en dan het enorme achtergrond geruis/lawaai.

Ik heb even de conversatie met behulp van een onlinevertaler vertaald. Er zaten wat woorden tussen die voor mij onbekend zijn. En ook na de vertaling nog steeds onbekend zijn. Maar het geheel wordt wel duidelijk. -de piloot was gewoon de weg kwijt en draaide na het gesprek met de toren direct om-

Control tower: Station which identifies two one two six, this is the control of Maiquetía copy?

Control Tower: Aircraft identifying two one two six, this is the control Maiquetía.

Pilot: Control maiquetía Mowla one zero.

Control Tower: Aircraft calling Maiquetía.

Control Tower: Aircraft calling Maiquetía.

Pilot: Yes, Mowla one zero.
Control Tower: Confirm this is one zero polar calling Maiquetía.

Pilot: Mowla one zero leaving its airspace due to Curacao.

Control Tower: Okay sir confirm your flight call, type of aircraft and exit point.

Pilot: Starting point is Curacao, aircraft type is a three bravo sierra.

Control tower: Sierra three brave, copying what its called flight please?

Pilot: (illegible)

Control Tower: Confirm polar "one zero is your calling?

Pilot: Mowla one zero is my call to fly.

Control Tower: "Molar" one zero Maiquetía.

Pilot: Maiquetía continue.

Control Tower: Okay sir if you copy to Maiquetía requiero confirm their intentions Maiquetía airspace, has no authorization from the Maiquetia to proceed within the airspace of Maiquetía.

Control Tower: Molar one.

Control Tower: This is Maiquetía sir.

Pilot: Wait.

Control tower: and confirm their nationality.

Pilot: Mowla one zero is U.S. aircraft.

Control Tower: Okay is it Air Force aircraft from the U.S.?

Pilot: Say again please.

Control Tower: Air Force Aircraft of the United States.

Pilot: Aircraft of the United States Navy.

Control Tower: Aircraft of the United States Navy, copy, please thank you ... Okay now required Maiquetía what is your intention in the airspace of Maiquetía sir?

Pilot: We are proceeding (illegible) to abandon its airspace back to Curacao.

Control Tower: Okay, you are proceeding to Curacao, Maiquetía now with this information, but Maiquetía requires information to you about what is the reason for flying within the airspace of Maiquetía sir?

Pilot: Mowla one zero (unreadable) we are returning to base.

Control Tower: Molar one zero and confirm your departure location, departure and destination was Curacao Curacao again. The reason for their flight, please confirm the reason for Maiquetía flight.

Pilot: (Illegible) the output was curacao, Curacao destination is (illegible) training in the north and east.

Control tower: one zero Mowla Maiquetía.

Pilot: Continue to Mowla one zero.

Control Tower: Can you tell me you do you have any authorization from the Venezuelan authorities to fly the airspace of Maiquetía?

Pilot: Mowla one zero, that is negative (...) I was not aware it was in their airspace.

Control Tower: Do not have authorization from the Venezuelan copied?

Control tower: one zero Maiquetía Mowla has information that you are flying a prohibited area within the FIR (Flight Information Region) Maiquetía sir.

Pilot: Yes sir, I was in error, was not aware of this airspace to fly, so I return to Curacao.

Control Tower: Ok Maiquetía copied, you are proceeding to Curacao again, and this is why the code, which requires information Maiquetía you fly in the airspace of Maiquetía. Lord, you know "is a military aircraft and need special authorization to proceed within Maiquetía?

Pilot: Lord was not aware (illegible).

Control tower: one zero Maiquetía Mowla, change often requires Curacao, Good evening and thank you for your help.

Pilot: Mowla one zero shifting, good day.

Ik kan alleen maar zeggen wat een enorme ophef van het Venezolaanse regime om één geval van 20 maanden oud nieuw leven in te blazen wat ook nog eens een navigatie probleem was. Als het zo frequent voorkomt zoals het steeds beweert wordt door het regime, waarom stijgen hun Russische Sukhoi´s niet op en dwingen ze de piloot tot landen. Waar waren hun Sukoi´s als er een vliegtuig richting Caracas vliegt en we hebben het over een vliegtuig wat bedoelt is om onderzeeboten op te sporen en wat niet met supersonische snelheid kan vliegen. Het is gewoon een traag vliegtuig de S-3B van Amerika. Wat ook wel aardig is, als de vice president zegt dat voorval gebeurde op 17 mei 2009 en we weten dat de S-3B in januari 2009 met pensioen is gegaan. Ze vlogen dus niet eens meer op het moment dat het volgens de vice president gebeurde. Een aardig geval van ¨we zien ze vliegen¨!

Door deze constante stroom van oorlogstaal en beschuldigingen van agressie tegen Venezuela van Amerika en Nederland Heeft de minister van BUZA Dhr. M. Verhagen nu al twee keer de ambassadeur van Venezuela tot zich geroepen. Er is nog een politica die zich zorgen maakt en dat is Verdonk. Zij gaat iets verder dan Verhagen, of dat te maken heeft met de aankomende verkiezingen mag een ieder voor zichzelf uitmaken. In ieder geval ben ik het wel eens met wat zij in de pers liet schrijven. En met deze bezorgdheid ben ik het wel eens. Een quote uit het artikel, Zij stelde begin december al Kamervragen over 'het gevaar' van de socialistische Venezolaanse president voor de democratie en voor de veiligheid van de Benedewindse eilanden Aruba, Bonaire en Curaçao.
Alleen wil ik zelfs nog verder gaan en stellen dat Chavez gewoon een gevaar is voor de wereld met zijn nucleaire wensen en programma´s die hij heeft. We zien het aan Iran die gewoon doorgaat ondanks alle waarschuwingen. En Iran gaat Venezuela helpen met de nucleaire programma´s-


groet
Alpha

Blogarchief