Welkom bij Free Opinion Venezuela

De berichtgeving in de Nederlandse kranten over Venezuela is nogal erg mager en berust vaak niet op exacte gegevens. Free Opinion Venezuela wil hier iets aan veranderen door de recente ontwikkelingen te volgen in Venezuela. Dat Hugo Chavez en zijn regering er niet altijd goed van af komt ligt meer aan hun optreden, dan aan iets anders. "De comments worden gemodereerd"

La información sobre Venezuela en los periódicos holandeses es mediocre y no siempre está basada en hechos reales. Free Opinion Venezuela quiere hacer un cambio con respecto a esto siguiendo el desarrollo de los acontecimientos en Venezuela. El hecho de que Hugo Chávez y su Gobierno se encuentren en una posición comprometedora se debe más que nada a sus acciones y no a otra razón. ''Los comentarios seran moderados previamente''.
Groet
Alpha

vrijdag 12 maart 2010

Decreet ondertekend en weer 24 bedrijven onteigend

Nog niet zo lang geleden was er een geschil ontstaan met Polar en met Chavez over wat loodsen die in een industriel gebied stonden van Barquisimeto.
Chavez die moeite heeft met het bouwen van huizen vond het daar een geschikte plaatst om te bouwen en onteigende Polar van de werkplaatsen op dat terrein.
Waarom de man wel ineens daar huizen kan bouwen is me een raadsel. En ik moet het echt nog zien gebeuren.

Vandaag heeft de burgemeester Amalia Sáez een decreet ondertekend waar eventjes 213.400 meter in het kwadraat werd onteigend. Op deze hoeveelheid grond stonden maar liefst 24 bedrijven. Het is dus niet alleen Polar wat onteigend werd, maar ook nog eens 23 andere bedrijven.

De burgemeester zei dat het nodig was omdat de stad groeit en er kunnen 640 huizen gebouwd worden. Ook gaat dictator Chavez dit weekend naar Barquisimeto en de burgemeester hoopt dan dat de financiële kant wordt afgerond en dat ze kunnen gaan beginnen met bouwen. Dat heb ik ook al tien jaar moeten aan horen. Er wordt direct gebouwd maar ze zeggen niet in welke eeuw.
De bedrijven moeten in een paar dagen maken dat ze weg zijn verklaard de burgemeester.
En Polar kan al vertrekken in een paar uur!
Je zal maar een bedrijf hebben in een industrieel gebied en ineens moet je inpakken, omdat iemand denkt dat het wel handig is om daar huizen te bouwen. Waar moet je met je fabriek heen denk ik dan en kan je dan nog verhaal halen op een vergoeding.

Het past overigens wel in het economische beleid van Chavez. Je kan wel huizen bouwen maar als er geen werk is vertrekken de mensen toch wel weer. En inmiddels breng je weer een tik uit in de economie. De man brengt echt alles om zeep. Veroorzaakt gewoon armoede en roept dat het beter gaat.

In de laatste soap afleveringen van Alo Presidente heeft de man wel iets onteigend. Misschien is een naamsverandering van de soap in Don Exprópiese een goed idee.

Het is weer bijna zondag en waar zal hij nu weer mee komen.

Dat onteigenen van Chavez is momenteel niet alleen bij hemzelf een hit maar ook als ringtoon en als clip.

Je zal zo maar gebruikt worden in een clip, dat zal geen president leuk vinden. Het is ook te triest voor woorden. Het zal je president maar zijn.



Groet
Alpha

8 reacties:

Roy zei

Heb me kapotgelachen met die video.. het lijkt wel een soort Tv show "que locura"

Alpha zei

Hoi Roy,

Ik lag dus ook dubbel van het lachen.
Ik weet niet hoe lang deze clip op YouTube blijft staan, maar ik kan me indenken dat het eraf gehaald wordt.

Het is exact weergegeven hoe gek Chavez is en alles wat hij ziet gewoon onteigend. Er zit geen verstand achter met wat hij doet.
De man denkt niet eens na en heeft het idee dat hij hierdoor populair wordt en stemmen terugwint.

Het zal je president maar zijn, het is om je kapot te schamen.

groet
Alpha

Michel zei

Ik zie de clip niet meer..zal 'ie er al afgehaald zijn?!

Gsiter een heel gesprek gehad met m'n vrouw en een vriend over wat er allemaal mis was in Venezuela.
We hebben een dik uur gepraat, maar het had nog veel en veel langer kunnen duren. Wat een president inderdaad...pfff
We waren er trouwens ook wel al snel achter dat het niet alleen de president is die dit land ten onder brengt.

Ik ben benieuwd wat 'ons' in september te wachten staat..

Alpha zei

Hoi Michel,

De clip staat er nog op. Heb dit net even gecontroleerd.

Ik ben toch wel van mening dat de hoofdmoot bij Chavez ligt. Een ¨echte¨ president die alles op de juiste manier aanpakt, kan ook de corruptie bestrijden.
Zodra iets niet goed wordt aangestuurd van boven af, dan gaan de lagere echalons op hun eigen manier aan de gang.
Gevolg is dus een enorme corruptie,misdaad, drugstransporten en een lijst van hier tot ginder.

In de grote steden geld de wet van de sterkste, of van diegene die rondlopen met wapens.
Vertrouw alleen op jezelf en op je familie, dat is gewoon het motto deze dagen in Venezuela.

Groet
Alpha

Bridge zei

Falcon heeft dat indstrie gebied niet willen onteigenen, dus is het door de echte Chavista burgermeester gebeurd ... waarom gaat Falcon ook op reis na Mexico !
En om het dan heel duidelijk te maken "Wie voor Falcon is , die is tegen Chavez "  ... zegt Chavez
http://www.noticierodigital.com/forum/viewtopic.php?t=630294

Alpha zei

Hoi Bridge,

Dat Falcon uit de PSUV is gestapt is hem niet in dank afgenomen door Chavez. Falcon zegt dat hij zich niet geheel kan verenigen met de wijze van Chavez, maar blijft Chavez wel steunen. Hoe hij dit wil verkopen wet ik niet. Chavez heeft maar één sloga en dat is, degene die me niet in alles steunen zijn mijn tegenstanders of beter gezegd mijn vijanden.
Falcon is overgestapt naar de PPT (jongere organisatie van de chavista´s) . Falcon is misschien de enigste van de chavista´s die enigszins nog mee valt. Het is niet echt iemand die bij mij door de deur binnenkomt.

Dat hij in Mexico zit is nieuw voor me. Wellicht ruikt hij problemen en zoekt hij nu al een goed heenkomen.

groet
Alpha

Michel zei

Hoi Alpha,


ik ben het meer dan eens met je dat de hoofdreden bij Chavez ligt. Dit land was voor zijn presidentschap een heel ander land dan nu. Ik denk dat dat al heel veel zegt over wat de man allemaal veroorzaakt heeft. 't Is nog niet voorbij, maar je leest hier en daar wel dat de steun voor Chavez een stuk minder aan het worden is in het nieuwe jaar. Mensen zien steeds meer dat Chavez eigenlijk alleen maar leugens verkoopt. Ik las ergens in een krant hier, dat 35% van de bevolking zich Chavista noemt. 53% is opositie en de rest geen mening of twijfel. Maar wat gebeurd er als puntje bij paaltje komt tijdens de verkiezingen, zullen de mensen durven stemmen tegen Chavez? En in hoeverre kan/gaat Chavez de verkiezingsuitslag WEER manipuleren? We gaan het zien..

Michel zei

oh...ik zie de clip nu trouwens ook ;)

Blogarchief